Löpning i sommar-regn!

Att känna lätta regndroppar mot huden.
Den syrerika luften i varje andetag… Det är något magiskt med sommarlöpning! Frågar jag barnen vad de tycker om den här genomgråa dagen, blir beskrivningen troligtvis en helt annan. Bara det att de inte får hoppa på en blöt studsmatta, är ju nästan de värsta som hända… Haha! 😉

Nästan 7 km och det känns fortfarande ok.
Det är ju inte ens en vecka sedan jag skrev att de senaste 6-7 veckornas, med nästan 100 %-ig löpvila, inte har fått vaden att kännas så bra som jag hade hoppats. Att det fortfarande har funnits känningar och att det på något sätt hade ”stagnerat” i sitt läkande. Nu känns den betydligt bättre, även om det fortfarande är ordentligt stelt!
Jag försöker stretcha och massera (gör skitont!) och både tror och hoppas att det gör nytta.

Så… Vad gör ni så här på en tisdag? 🙂

Regnblöt, men vacker, natur.

.

8 thoughts on “Löpning i sommar-regn!

  1. Just lätt sommarregn är nog det bästa löparvädret. Inte så att man blir för blöt och därmed kall utan bara lite fuktigt och uppfriskande.
    Jag har tyvärr en trilskande skinka och skuldra nu, vilket gör att jag inte kam springa. Längtar tills jag kan!

  2. Denna tisdag sitter jag och bryter ihop över sommaren som aldrig verkar komma. Googlar solresor och drömmer mig bort… Någon måtta får det väl ändå vara med detta perfekta springväder?

    • Nja, jag trivs faktiskt relativt bra…. 😉
      Lite värme hade väl inte skadat. Men samtidigt tänker jag; vi kan inte påverka vädret vara eller icke vara ändå, så lika bra att se det positiva. 🙂

Kommentera

