Val – Pest eller… löpning?!

Ibland väljer man (tro det eller ej) pest.I
Ännu en halvmils traskande i de nya kängorna. Jag VET ju att jag behöver gå in dem innan vi drar till fjälls (och fjällvandringen är ju INTE pest), men att gå är ju såå mycket tråkigare. Får jag välja mellan 5 km käng-traskande och 5 km löpning, känns det rätt surt att behöva gå in kängor. Kan man inte skaffa en personlig ”ingångare”? 🙂

Dessutom är jag fortfarande ytterst tveksam till det här med vandringskängor. Nu är dessa relativt bekväma, det erkänner jag. Men ändå… Löpardojor i allmänhet och terrängskor i synnerhet är ju betydligt skönare! (Sedan finns det ju säkert fördelar med grova kängor när man har 20 kg extra på ryggen och inte vill trampa snett).

Snyggast i skogen? Löpartights och vandringskängor? 😀

5 thoughts on “Val – Pest eller… löpning?!

  1. Hehe…jag som var på väg att köpa ett par på vägen till Norge…Hade nog blivit katastrof att gå 6 timmar upp och ner i helt nya skor. Men vi hade tur med vädret så mina traillöpardojor fungerade ypperligt!

    Vart ska du vandra någonstans?

  2. Vad fint du har gjort här! Cleant. Jag har aldrig ägt några vandringskängor, men är ju en riktig materialsportare så skulle givetvis köpa om jag skulle ut och vandra… ;=))

  3. Jag har gjort mina senaste vandringar i löparskor och det har fungerat bra. Visserligen blir man blöt om fötterna men det är roligare med lätta fötter. Fast jag bär å andra sidan inte så mycket nu för tiden. Var ska ni någonstans?

  4. Heja, heja. Det bli bra med de nya kängorna 🙂
    Är lite avis på fjällvandringen, men mina Graningekängor ska få komma ut på skogsäventyr i helgen. Det ska bli kul 🙂

Kommentera

