Vem tvingar mig att vara rosa?!

När det känns som att någon jävlas med dig…
Den känslan fick jag igår. Hela eftermiddagen tillbringades på Naturkompaniet i Göteborg, i jakt på det sista (?) inför fjällvandringen. Bl.a. sovsäckar inhandlades. Även trangia-kök och mat. När jag såg portions-prislappen på den vakuumförpackade torrmaten, hoppas jag att den smakar som gourmémat när den väl är tillagad (men förmodligen inte)..?! 😉

IMG_5195

Jag var även på jakt efter ett par vandrarbyxor.
Plockade på mig ett par stycken och styrde stegen mot omklädningsrummet. De satt ok, men inte så där ”dessa-måste-jag-ha”-bra. När sambon hittade ett par mörka med rosa detaljer på och lite hånfullt säger:
”- De här rosa kan nog funka på dig”, morrade jag lite, men gick med på att testa dem. ”Naturligtvis” (…) satt de bäst. Så jäkla typiskt. Den icke-rosa personen blir mer rosa än hon egentligen vill.  Ja ja, tur att det bara var dragkedjor/fickor i alla fall… 😛

IMG_5196

Vad gäller jacka har jag inte riktigt bestämt mig.
Jag har min Craft ER Weather Jacket, men köpte för några veckor sen en Helly Hansen-jacka som är ett bra alternativ. Vi får se.
Jag provlåg sovsäcken när jag kom hem. Alltså inte provlåg som i SOV, utan som i ligga inuti den. 🙂 Såå skön! Den kommer jag nog kunna sova bra i.

När jag sedan läste om Kattas fjällvandring i norska Besseggen och såg de fantastiska fotona blev jag helt hänförd! Åh, vad jag längtar efter att få uppleva det själv!

vandringsbyxor

Förstärkta på utsatta ställen; knän och rumpa.

15 thoughts on “Vem tvingar mig att vara rosa?!

  1. Ping: Mitt 2015 – Del 2 – Andra halvåret | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Älskade detaljerna på byxorna, roooosa 😉 Det kommer bli kanon med allt och vilken upplevelse ni kommer att vara med om ❤ Kramar

  3. Det där rosa är snart helt omöjligt att vara utan, tycker det är rosa på nästan alla tjejplagg snart. Men byxorna satt som en smäck och jag ser fram emot att läsa mer om vandringen =)

  4. Ähh, frystorkat mat är supergott på fjället! Särskilt REAL (de orange påsarna!). Annars funkar ju pulvermos, egentorkat kött, såser och sånt som finns på ICA. En keps kan vara skönt om det regnar! Ser fram emot vår fjällvandring också, det är ju Riksgränsen och Abisko som gäller för oss om 2,5 veckor!

  5. Vandringen har ju en tendens att kosta mer än man anar. Men det fungerar ju även med billigare varianter. Tänker nog inte så mycket på färger när jag väl är ute i naturen. Men oavsett vad jag tycker om rosa så är det ändå bättre än när allt var mossgrönt.

    • Ja, vissa saker kan man definitivt köpa en billigare variant av.
      Samtidigt kände vi att om vi vandrar fler gånger (vilket det säkerligen blir) så är det bra med något vi verkligen vill ha.
      Ett I-landsproblem egentligen. Bara en observering från min sida. 🙂

Kommentera

