Sommarens fem!

Svensk sommar – Den är fantastisk!

1. Sommarregn
Det låter kanske klyschigt, men jag har verkligen inga problem med lite svalare väder. Det är ju inte så att den här sommaren har REGNAT bort! (Möjligen de sista dagarna). Annars har det varit behagligt och solglimtar mest hela tiden, om än ett par grader (eller femton…) lägre temperatur. Konstaterande: Jag är ingen sol-och-bad-människa och jag trivs inte särskilt bra när det är +30 grader.

2. Jordgubbar
Det bästa med hela sommaren!! No more needs to be said.

3. Blåbär
God tvåa efter jordgubbarna. Nyplockat på tomten (!) ner i en skål och mjölk och lite socker på det. Mums!

4. Kantareller
Sambon plockade årets första igår. Smörstekta, lättsaltade, knapriga. Goda i omelett, men allra godast på en macka.  På sötlimpa (som jag aldrig äter annars). Så…himla…gott…!

5. Sommarlöpning
Den är ju ännu bättre när det inte är för varmt. Känslan när en halvljummen vind smeker huden – för att sedan känns hur man får upp värmen efter hand. Svettdroppar som rinner. Endorfinerna. Den där ljuvliga känslan!

Jag är i alla fall nöjd med den här sommaren. 🙂

11 thoughts on “Sommarens fem!

  1. Håller med om din topp fem. Så mycket härligt och somrigt! Väder ska inte få påverka hur sommaren är. Så onödigt eftersom vi inte kan påverka det!

  2. Håller helt med! Denna sommaren passar mig alldeles utmärkt! Jag har så svårt för värme, så det har varit helt perfekt nu. Sola och bada var bara skönt innan man fick barn och blev tvungen att jaga jaga jaga på stranden, det är liksom ingen avkoppling längre. Och kan man inte vara på stranden och doppa sig kommer man inte ifrån värmen. Således är svala somrar betydligt mer tilltalande idag.

  3. Vilken lista! Håller med på alla punkter. Fast jag hade kunnat önska lite varmare sommarkvällar. Är ingen beachmänniska men att sitta ute och äta middag och chilla på altanen långt in på kvällen, det har jag verkligen saknat i år.

  4. Vilket underbart inlägg! Det behövde jag!
    Jag har blivit störtdeppig av mörkret och regnet. Ändå är jag ingen utpräglad solmänniska, men liiite mer sol hade inte gjort något. Men visst är det skönt att springa i regn! Tio gånger hellre än i gassande sol.
    Men jag hade hoppats på mer yoga och sånt på gräsmattan. Har inte funkat nu. Har jag inte blivit uppäten av mygg, så har jag förmodlingen satt handen rätt på ett gäng mördarsniglar som mått bra i det blöta gräset. Hu.

  5. Är också nöjd med sommaren! Det enda som det har blivit mindre av är bad och det sörjer vi lite eftersom vi älskar att bada, i övrigt gillar jag också när det är lite svalare. Sen kan jag väl för all del tycka att det här ihållande regnet den senaste veckan är lite i överkant men å andra sidan har det bakats mer och källaren har fått en uppryckning. 🙂

  6. Jag är trots allt en soldyrkare, måste måste måste ha sol för att kunna stråla på alla sätt och vis. MEN, semestern har varit bra. Den har varit fin på många olika vis. Det ter sig lite som så, att en får göra det bästa av situationen. Och det har jag gjort… Så ja, du radade upp mkt fint som jag håller med om =)

  7. Jag är också nöjd. Väldigt nöjd. Ävenom det regnat som s-tan här hos oss och varit mer moln än sol. Det finns något skönt kravlöst i det – något som jag antar man har skottpeng på sig för att man säger 😀 Glad och tacksam att jag inte är så väderberoende, som jag var förut. Helt enkelt.
    Kram!

  8. Skönt att läsa om någon som inte är bitter över vädret! 🙂 jag är bitter och rädd för att det ska bli skit på lördag…

Kommentera

