Att springa med någon som kan dämpa en.

Löparkläderna var redan på och jag var på väg ut.
Då säger plötsligt 7-åringen:
”- Mamma! Jag vill springa med dig!”  Jag måste erkänna att jag var tveksam och försökte få honom att vara hemma, men han insisterade så till slut tänkte jag:
”Ok, det här kanske t.o.m. är bra för mig”…

Risken att springa ensam är att jag tycker att X antal km är alldeles för kort…
Nu var jag tvungen att anpassa mig. Ta det lugnt/lugnare och springa kortare. Något min högervad säkerligen uppskattar. Att ta ett steg tillbaka.
Det är svårt att bromsa sig själv. Särskilt såhär i semestertider. Därför är det bra när någon annan bromsar mig, åt mig!

Men jag måste säga att han överraskade mig.
Fram till 3 km sprang han med lätta steg, 5-10 meter framför mig. Inte en tillstymmelse till trötthet. Att han bromsade MIG kanske var fel beskrivning. Jag fick nog dämpa honom lite istället.
Vad har jag gett mig in på”, tänkte jag.
Tänk om han aldrig vill springa hem?!” Haha! *nervöst skratt*

Men strax därefter började han knorra lite om att han började bli trött. Då vände vi direkt hemåt. Hans premisser gäller, såklart! Men det blev lite dryga 4 km. Grym liten ”duracell-kanin” till son, jag har! 🙂

8 thoughts on “Att springa med någon som kan dämpa en.

  1. Duktig kille 🙂
    I förrgår var dottern (6 år) och sprang ett 500 meters barnhinderlopp. Förts provsprang hon banan tre gånger, sen sprang hon själva loppet och efter det frågade hon om hon fick springa ett varv till. Duracellkanin var ordet 🙂

  2. Min 7-åring gillar att cykla när jag springer, det är också mysigt. Sen är hon så nöjd med att hon också har tränat. Och för mig är det mycket roligare med sällskap!

  3. Jag kommer behöva spirnga en del med dottern i höst och det är oftast synonymt med knorr och suck, men just nu känns det rätt i tid. Jag gör det gärna på hennes villkor, bara vi gör det tillsammans och bara hon får den träning det är tänkt. Tror vi mår bra av våra lill-bromsar 😉 ❤️
    Kram!

Kommentera

