Morgon-yoga!

När man så gärna vill få in en rutin.
Varför är det så svårt att få just det? Yoga (nästan) varje dag hade varit såå bra för min stela löparkropp, ändå blir det nästan bara av när jag bokar in de där yoga-klasserna på gymmet.
Hemma får jag inte tummen ur… Det behöver inte ta så lång tid. 5-10 minuter. Eller bara ett par solhälsningar. Många bäckar små. Jag VET ju det!

Semesterledigheten har gjort gott.
Det känns som att jag har tiden. Att jag TAR mig tiden. Nu, efter 2,5 vecka, har jag liksom hunnit landat på något sätt. Både igår morse och nu imorse, har jag kört yoga. Så skönt! 🙂

Känner ni igen er?
Att ni har mer tid (eller ork) nu under sommaren?

4 thoughts on “Morgon-yoga!

  1. Ah, jag har inte gjort nått på snart tre veckor förutom att jag har gått o gått o gått i 35-40 graders värme i Italien men det är ju ingen träning. Nu ska jag komma igång med löpningen i helgen…slutvilat för min del 🙂
    Kram Cia

  2. Jag har insett att det där med ”Träning hemma” inte funkar för mig, jag måste ha bokat pass eller bokad tid med pt, eller med träningskompis för att inte andra ”ska bara”-saker ska komm i mellan. Jag har ägnat den här sommaren åt att träna så mycket jag har orkat, har blivit en hel del faktiskt 😀
    /Marina
    http://mindrefett.blogspot.se

Kommentera

