Magisk trail – Omagisk kropp!

Kände mig oerhört rastlös igår.
Kroppen ville verkligen ut! Synd att det bara var ”falskt alarm”… För jäklar vad seg den var, när jag väl kom ut vid 16-tiden.
Öppnade i 8,13-tempo. Förvisso är vaden stel (= jag försiktig) och det var ordentligt kuperat. Men när lungorna känns för små, trots det tempot…?! Det är väl bara att acceptera att 6-7 veckors löpuppehåll inte har varit det bästa för konditionen. 😉

Valde min favoritstig, plus en liten avstickare på den nya Vildmarksleden.
Det är verkligen magiska singletrails! Precis så man får plats. Och Love undrar varför hon måste springa bakom mig, när det inte går att komma förbi. Haha! 😀

Jag gick upp för några brantare backar.
Trots det (!) hade jag lätt mjölksyra och flåsade rejält, när jag kom upp. Jätteskum känsla… Inte för att jag brukar vara snabb eller ha bästa konditionen, men så här?! Funderade ett tag på om jag eventuellt har något virus i kroppen? Men känner inte av någonting idag (*peppar peppar*) och har INTE tid för att bli sjuk nu!

Omgivningar är i alla fall vackra.
Tur det! Så jag njöt på sätt och vis av rundan ändå. Totalt lyckades vi i alla fall skrapa ihop 8,5 km. Den här veckan har inneburit träning varje dag (Herregud, man har ju all tid i världen). Vilket kanske gör sitt till den tunga känslan igår?
Men idag blir det en superlugn vilodag, så kroppen hinner återhämta sig, inför nya äventyr. 🙂

8 thoughts on “Magisk trail – Omagisk kropp!

  1. Inte alls konstigt att det kändes tungt om du har tränat varenda dag hela veckan. Själv behöver jag för just nu typ en vecka mellan passen bara för att benen över huvud taget ska vara med på banan 😉

  2. Tänk vad kroppen är bra på att ”säga till” när vi ska ta det lugnare. Om vi bara lyssnar… Förstår att du gärna hade kunnat springa ännu mer i de vackra omgivningarna. Men blev ju långt ändå!
    Hoppas vaden blir bra snart!

  3. Om du har tränat varje dag är det nog inte det minsta konstigt om kroppen känns tung! Trösta dig med att när man haft en sån där tung gång, då brukar de som följer bli lättare! 🙂

Kommentera

