Nya löparskor!

Märkligt hur man aldrig verkar kunna få för många löparskor?
Fast jo… Just nu har jag för många och behöver rensa i högen. (Det är verkligen en hög, som ligger därinne i tvättstugan)… Jag kan slänga åtminstone tre par skor, som gjort sitt. Som förmodligen kunde rensats bort redan för ett halvår sedan. Ytterligare ett par eller två som är på gränsen.

Dels blir de ju gamla och dämpningen funkar inte lika bra.
Plus att det faktiskt är ROLIGT med nya skor. Jag passade på nu när Sportamore hade rea (igen). Rabattkoden ”SOMMARTIDER” gav 200 kr rabatt vid köp över 1000 kr. Och det gällde även på befintliga rea-priser!
Dessa två (!) fick jag för totalt 1598 kr. Klipp! 🙂

skor

Jag har aldrig testat Adidas i verkligheten.
Mer än att jag har provat dem på foten i butik och det har känts bra. (De är oftast ganska smala över foten). Den här är tänkt bli en mängdträningssko. Mest på asfalt och kanske en del elljusspår och grus.
Salomon har jag haft (två olika modeller) dock inte någon av S-LAB versionerna. Är rejält nyfiken på den här, som är för blöta och leriga förhållanden! Min ersättare för de gamla (!) Speedcrossen som ligger här hemma.

7 thoughts on “Nya löparskor!

  1. Ping: Review – Adidas Supernova Sequence 7 W | Rund är också en form!

  2. Duktig du är som kastar gamla skor. Jag lägger gärna ner mina avlagda i garaget och tänker att jag ska ha dem när jag målar eller jobbar i trädgården… Frågan är bara hur många par man behöver till sådant jobb 😉

  3. Alltid, alltid roligt med nya skor, helst träningsskor 🙂 Jag köpte ett par Adidas för ett tag sedan och jag är så nöjd! De sitter perfekt på min fot 🙂 Kram Cia

Kommentera

