Familjeliv, Persikor & Självförtroende!

God morgon! Andra dagen i rad som det blir en persiko-frukost.
Eller i alla fall influerad sådan. Resterande delar (kvarg, turkisk yoghurt, blåbär, solroskärnor och linfrön är ett ganska vanligt inslag). Persikorna är ju fantastiskt goda just nu! 🙂

Så… Eum… Vad händer med bloggen?
Som jag skrev; den här veckan har varit intensiv som tusan! Efter en lång skööön semester, har allt kickat igång på en och samma gång. Kick-off på jobbet, barnens aktiviteter, skola, skjutsande hit och dit. Hur tusan hann vi med allt det här INNAN semestern??? Haha! 🙂

persika-persikor

Om en liten stund ska vi upp till stallet.
Inte bara äldsta sonen som rider numera. Även mellansonen (7 år) vill testa på det. Om han fortsätter återstår väl att se. Ridning är förvisso inte den billigaste aktiviteten, men jag tycker det är bra att det testar lite olika (med betoning på lite! Inte så att de har att göra 5 dagar i veckan!!) för att själva kunna upptäcka vilket de tycker är mest roligt.

Jag minns själv hur mycket ridningen gav mig.
Både var gällde fysisk styrka, smidigthet, balans. Men även mental styrka. Hur mycket mer jag trodde på mig själv, efter ett par år i stallet. Något sådant vill jag ju kunna ge mina barn. Om de själva vill, såklart. 🙂

4 thoughts on “Familjeliv, Persikor & Självförtroende!

  1. Ja, hur sjutton hann man? Eller vänta lite … det gjorde man/vi ju inte. Men nu är vi igång igen med allt. Och mer därtill eftersom träningstiderna bara ökar och ökar.
    Ska till stallet i dag och simningen … Stressigt för mig, men så viktigt för barnen och det är ju för deras skull vi kör på. För att de vill. Kram.

  2. Önskar att jag red som liten. Verkar så härligt och befriande på något vis. Men det är väl aldrig försent att börja i och för sig!

  3. Ridning är det bästa! Jag har lärt mig så himla mycket från ridningen som jag nu använder när jag är chef över ett litet team: beröm mycket, bli aldrig arg, var tålmodig och konsekvent, se till att jobbet är roligt etc. Fungerar bra även om det låter lite konstigt om jag skulle säga att jag behandlar mina anställda som hästar!

  4. Haha, jag har samma problem med bloggen den här veckan – det bara forsade igång och jag har knappt hängt med 🙂

    Hästar alltså. De är nog en av de bättre skolorna. Du lär dig respekt, samarbete, omtanke och jäkligt mycket ledarskap. Visst är det riskfyllt, men på något sätt ändå värt det!

Kommentera

