Sommar-Söndag & Fiskedrag…

Märkligt hur man kan blinka och så är helgen över.
Det har dock varit en fantastisk sådan! Innehållande både sol, värme, löpning, god mat och familjemys.

* Jag fortsätter njuta av de två (!) senast inköpta kartongerna jordgubbar (De sista)?
* Ett löppass blev det. Önskar det vore ett till, men vågade inte pressa på för mycket.
* Bad och lek med familjen.
* Söndagsfika med föräldrar och lillebror.

Något som tog bort lite av udden under den annars så trevliga badstunden;
Love skulle simma ut och hämta en pinne. Ser något blänka till runt hennes nos och skriker:
”- LOSS!!!”

Som tur är vänder hon kvickt och simmer in mot mig.
Tyvärr hjälpte det inte till fullo. Väl på stranden har hon ett fiskedrag hängandes på sidan. Som har genomborrat hennes hud. Får smått panik och ringer till sambon, samtidigt som jag försöker hålla ut draget från hennes kropp (då det finns ytterligare en hänge med tre krokar som INTE fastnat i henne).

Ca 10 minuter senare (vilket kändes som en evighet!) kommer sambon cyklande med tänger och avbitartång i högsta hugg. Jag har försökt lirka loss kroken ett par gånger, men inser att ”hullingar” inte kan lirkas loss. 😦

Sambon agerar självsäker kirurg.
Knips, knips, så är draget borta och sedan drar han ut resterande bit av krok/hulling åt ”rätt” håll. 4 sekunder. Underbart är kort. På riktigt! Jag andas ut. Blir GALET arg på den som låter ett fiskedrag skvalpa runt på grundt vatten?! Tänk om någon av barnen fått den i sig?! Eller om Love hade tagit den i munnen, som hon var på väg att göra.
Hon satt helt lugnt genom hela proceduren. Älskade, kloka hund!! Och det enda som talar om händelsen är ett litet ytligt ”hål”. Tur i oturen, måste jag väl erkänna. 😦

6 thoughts on “Sommar-Söndag & Fiskedrag…

  1. uscha, tur i oturen att den fastnade där den fastnade, hade kunnat sluta sämre. Blä vad arg jag blir på sådana slarviga människor.

  2. Usch vad obehagligt! Jag hade fått panik bara av tanken på hur ont det skulle kunna göra på henne om jag började dra och drog på fel håll… Tur att din sambo visste hur ni skulle få ut det!

Kommentera

