Förhandla med sig själv!

Märkligt hur hjärnan försöker vara logisk.
Samtidigt som hjärtat bara viskar ”Spring! Bara liiiite. Snälla?” Jag tog mig till gymmet som planerat och fokuserade på rehab/stabiliserande övningar för höft, vader och ben/knän. För att göra passet lite roligare slängde jag in lite bänkpress och rygg/triceps på slutet också. Men hela tiden hörde jag rösten:
”Spring istället! Varför gör vi det här?”

T.o.m. i bilen på vägen hem, efter avslutat pass kom tankarna.
”Jag kanske bara kan jogga ner någon km”
Men sluta! NEJ har jag ju sagt!  Rehab är inte superroligt och trots att man vet att det är viktigt, är det svårt att övertala hjärtat.

Dagens frukost. Jordgubbsfrossa (chockerande…) 😉
Och gravad laxknäcke. Ä.l.s.k.a.r. gravad lax på knäckebröd eller på grovt bröd.

Har ni haft en bra start på veckan?

IMG_5789

Så här såg passet ut, för er som är nyfikna. 🙂

* Höftlyft åt sidan i CC: 4×10 reps/ben
* Tåhävningar, maskin (båda benen): 2×25 reps.
* Tåhävningar, maskin (ett ben): 2×15 reps/ben.
* Sittande Bencurl: 4×10-12 reps.
* Benspark: 4×10 reps.

* Tricepspress i CC: 15-12-10-12 reps.
* Smala latsdrag: 4×10 reps.
* Hög, bred rodd/baksida axlar i CC: 4×10-12 reps.
* Bänkpressg: 10-8-6-5-6-12 reps.

3 thoughts on “Förhandla med sig själv!

  1. Visst är det svårt att övertala sig själv ibland. Det är väl för att vi vet hur härligt det är att springa som det är svårt att motstå. Men din kropp borde tacka dug för ”rehab”-passet du körde!

  2. Förstår helt och fullt! Grattis till stark karaktär!! Jag har ju testat bara liiiite i flera veckor här medan jag väntat på att få passera den magiska 8-veckors gränsen där man ska få börja springa efter en förlossning. Jag klarade det så där och har som tur är inte lyckats skada mig på kuppen.

  3. Förstår frustrationen! Och så vill man alltid ”bara testa lite”…. fast i mitt fall har det varit precis det som liksom rivit upp eländet så jag fått börja om med rehaben. Snygg disciplin i alla fall, du kommer snart vara tillbaka i spåret igen!

Kommentera

