Mind over body…?

Eller är det body over mind?
Efter att ha tagit mig till spinningsalen, ställt in cykeln och sedan såg upplägget så hörde jag en röst i huvudet:
”Neeeej, inte långa intervaller?! Det är ju så himla jobbigt!”

Inget imponerande ”mind” direkt…
6-8 minuters hård körning, med 2,5 minuts vila, stod på schemat. När vi, efter uppvärmningen, körde igång med intervallerna så förändrades tänket. Eller rättare sagt, tänket försvann helt. Kroppen jobbade, svetten sprutade, endorfinerna flödade!

Inga funderingar över hur långt in i passet jag var, eller hur lång nästa intervaller var. Fokus var på här och nu. Och hur jag kunde pressa kroppen och hur den kändes, JUST NU! Inte hur den (eventuellt – förmodligen) skulle kännas om 20 minuter. Go´ känsla!
Lite som ”F**CK you weak mind!” 😛

mindoverbody

5 thoughts on “Mind over body…?

  1. Heja! Precis så kände jag på AMRAP-passet i tisdags. Sjukt jobbigt på papperet, och i verkligheten för den delen också 😉 . Men när passet startat körde jag bara järnet utan att tänka på hur lång tid som återstod. Bara ge järnet här och nu och komma iland med de 10 varven som begärdes 😊. Skön känsla 😀

Kommentera

