Hawaii-tema!

Den här helgen har gått i festen tecken.
Inte så mycket tid för träning faktiskt. På lördag var det ridning på schemat, för mellansonen. Han är så försiktig. Ska INTE prova saker som är liiite utanför komfortzonen. Men när jag pushar honom sådär lite lagom (det är en svår balansgång) så går det så himla bra ändå. Kul att se när han växer!

Lördag kväll bjöd på 70-årsfest!
Eller ja, två 35-åringar egentligen. Riktigt så gammal är jag inte (än). Men tänk vad coolt det hade varit att ha en röjarskiva när man är 10 år in i pensionen! 😀

Det var tydligen hawaii-tema. (Jag hade missat detta). 😮
Men fick i alla fall blommor runt halsen när jag kom. Vissa gick all in. En hade t.o.m. bastkjol och bikini. Modigt! Hehe! Alla fick ha med sig det man ville ha på grillen (Jag och sambon hade benfri kotlett, majs och halloumi) + dricka. Övriga tilltugg och efterrätt blev vi bjudna på. Bl.a. jordgubbar och hemmagjord fondue. MY GOD, vad gott! 🙂

Vädret var på vår sida. Eller ja, i alla fall större delen av tiden.
Festen var förlagd mestadels utomhus, med en plan B om det skulle ösregna. Det gjorde det inte. Det kom lite duggregn vid ett tillfälle, men mörka moln cirkulerade runt oss och bjöd på skådespel. Vackert, när man slipper vara mitt i ovädret! 🙂

Det fanns även en vedeldad badtunna.
Riktigt skönt, då jag var lite frusen där ett tag. Efter nästan en timme i 40-gradigt vatten, fanns inte en tillstymmelse till frusenhet kvar…!
Somnade strax efter 02-tiden och sov förvånansvärt bra i en soffa. Lite seg idag, men inte så farligt. Jag tänkte att jag skulle skriva: ”Jag är för gammal för sånt här”, men nej. Jag är tillräckligt ung fortfarande. Ser fram emot 40-årsfesterna! 😉

PS. Svårt att se (då bilden är tagen med min iphone).
Åh, vad jag önskade att jag hade haft en systemkamera med stativ där och då! Men fullmånen bjöd på ett fantastisk skådespel och mystisk känsla, när vi satt där i badet.

3 thoughts on “Hawaii-tema!

Kommentera

