10 dagar kvar – Och vad gör dom?!

Om 10 dagar smäller det. Risveden terräng!
Third time´s a charm; Hoppas jag. Inte för att uppladdningen har varit den bästa. I somras hade jag ju nästan 2 månaders total löpvila.

Efter det har löppassen mestadels legat på ca 4-7 km.
Inte alls de långpass jag tänkte att jag skulle köra inför loppet. Det längsta passet var det som jag sprang nu i veckan. Förvisso med bästa känslan på länge, men ändå ”bara” 10,6 km.

När jag dessutom ser på Risvedens sida att de kör med en liten ”twist”, nu när loppet har 5-årsjubileum.
En extra backe, två extra sjöar och en extra km. Så totalt 18,7 km, istället för tidigare 17,7 km. Precis vad jag behövde… Eh…? 😮 Ironin flöder här, men ändå kan jag inte låta bli att skratta! Sån…jäkla…fantastisk…tajming…! *asgarv*

Fördelen är att jag inte kan jämföra tiden med de två tidigare åren.
Och i värsta fall kan jag ju skylla på sista kilometern. Att jag tappade typ 30 minuter på den enda! Right? 😉

                                            Foto: risvedenterrang.se
6 thoughts on “10 dagar kvar – Och vad gör dom?!

  1. Åh, vilken bild! Ser ju helt underbart ut. Den där extra twisten på loppet kan du ju se som en bonus, inte ett straff. Tänk, ”ah vilken tur att jag får vara med den gången det var lite speciellt”. Oj, vad jag lät snusförnuftig nu då… Sorry. Det kommer gå skitbra!

  2. Du fixar det. Ha bara kul och njut under resans gång. Kan vara skönt att vara ur form, som du säger. Du kan inte jämföra med tidigare lopp och man får ta det för vad det är. Spännande värre hur som helst!

  3. Ta det lungt på tävligen och njuuuut – det ser underbart vackert ut! Det är den som springer långsammast som får mest valuta för pengarna.

    (Om man inte är som jag och springer så långsamt att man missar målfotot och funktionärerna har packat ihop energikakorna och bananera – har hänt mer än en gång)

Kommentera

