Nej, men hallå där, September!

Här har jag varit förkyld i fem dagar och vad händer…?
Det känns som om jag bara vände ryggen till i en ynka sekund och plötsligt hade hösten lagt sin första slöja över skogen. Allt börjar skifta i gult, rött och brunt. Det är fuktigt. Tyst på ett märkligt sätt. Luften är ganska rå, men ändå lättandad.

IMG_5989
Idag blev det en superlugn ”gågging”-runda, med långärmad fleecetröja.
Första gången för långärmat sedan tidigt i våras (!) Det har funkat bra med enbart linnen eller kortärmat. Inte ens den TUNNA långärmade tröjan har använts, trots den grå(are), regniga sommaren. Är det +15 eller mer (och det faktum att man får upp värmen under löprundan), har jag inte behövt något annat.

Men idag var det bara ca +8 när jag gav mig ut.
Eftersom jag inte visste om jag vågade jogga ALLS (lite snorig är jag fortfarande, men inget halsont) föll valet på en lite tjockare tröja. Och så himla mycket spring blev det faktiskt inte. Men vet ni. Det var skönt att bara få röra sig! Och det blev aldrig för varmt heller. Ganska ruggigt ute idag. Men ändå riktigt magiskt och fantastiskt vackert. Som om naturen håller andan på något sätt…

4 thoughts on “Nej, men hallå där, September!

Kommentera

