Löpning vid stress!

Jag önskar att jag kunde säga att tisdagen var lugnare.
Fast när jag tänker efter. Kanske lite grann ändå. Framför allt var jag mentalt lugnare. Efter en måndag, där hjärnan av någon anledningen (?) gick på högvarv, lyckades jag få till ett kort löppass sent på kvällen.
Fantastisk känsla, när man påtagligt kan känna hur tankarna sorteras för varje steg man tar! Hur man blir lugn och mentalt avslappnad. Älskade löpning!

Och känslan när man testar avstickare.
Man har ingen aning om vart de leder, men hittar såna här stigar/skogsvägar.
Härlig trailporr, för ögat! 🙂

10 thoughts on “Löpning vid stress!

  1. Det är ju lite så att när man inte har tid, så är det just då man borde sakta in… typ som i meditera en timme, eller springa 😀
    kRaM och hoppas det lugnar sig!

  2. Om du fortsätter att posta sådana där bilder så är det inte helt omöjligt att jag dyker upp för ett socialt långpass i dina kvarter också!

  3. Härligt att bli så där avslappnad när man springer och på något sätt blir jag tom i knoppen…på ett bra sätt 🙂 Men jag gillar inte att springa när jag är stressad, när jag klämmer in ett löppass. Då är det enda jag tänker på att ”skynda skynda” som Gunde säger hahaha Helt sönderstressad i magen blir jag!!
    Kram Cia

  4. Ja enstaka stressdagar grejar man men blir det för ofta kraschar då åtminstone jag. Nu för tiden har jag dock valt att leva ostressigt mest hela tiden. 🙂 Den där stigen skulle jag vilja kuta på!

Kommentera

