Vilar mig i form!

Om ni bara visste vad jag velar just nu…!
Jag VILL ju springa Risveden-loppet imorgon! Det inplanerade korta/lugna passet igår hoppade jag över. Tänkte att kroppen behöver vila extra mycket. Fast egentligen kanske jag skulle ”känt på det”…? Idag är det ingen försämring, men jag känner mig inte helt hundra heller. Torr och ”killig” i halsen, men inte ont. Matt i huvudet, men i övrigt inte dålig.

Fyra dagar ensam med tre barn, var kanske inte den bästa nedvarvningen inför helgen. Särskilt inte, när jag var förkyld i förra veckan och kroppen förmodligen inte var helt återställd när sambon åkte i söndags kväll.

IMG_0393

Men ja ja, slut på gnäll! Sorry… 🙂
Nu blir det ännu mer vila ikväll. Kanske liiite yoga för att få muskler och sinne att slappna av. Sedan hopp i säng tidigt och (förhoppningsvis) en god natts sömn!

Om jag inte mår sämre imorgon bitti, så kan jag ju alltid tassa iväg lugnt första km och se vad som händer. Känns det skit, så går det ju att bryta (även om det inte alltid är lätt att vara självkritisk i såna lägen…) men känns det bättre, kan jag ju köra på. Inte maxa, utan se det som ett skönt långpass med sällskap. Typ så. 🙂

Man kanske SKA ha känningar innan lopp? Lite hypokondri-light…?
Eller vad tycker ni, kloka människor därute?

 

3 thoughts on “Vilar mig i form!

  1. Jag hade garanterat startat! Sen hade jag garanterat tänkt avbryta om det känns dåligt. Och om den stunden kommit när det skulle vara klokast att kliva av hade jag garanterat struntat i dom signalerna. Sån är jag, jag lär mig aldrig. Men du är säkert klokare och avbryter om det känns så! All lycka!

  2. Jag har hypokondri light innan varje lopp. Kanske är det inte ens light, utan mer hard core hypokondri extra allt. Inför morgondagens mara har jag förutom fotkänning (fast den är riktig!), lätt känning i halsen. Jag sitter och småfryser och känner mig trött. Men det är så det ska vara dagen innan… Jag litar på att det bara sitter i huvudet. Och sprutar lite extra coldzyme för säkerhets skull!

Kommentera

