Göteborgsvarvet goes trail…!

Som den trail-själ man är, kan man inte låta bli att bli glad över såna här nyheter!
Göteborgsvarvet lägger, utöver övriga klasser, till ett traillopp fr.o.m. 2016. TrailVarvet; Ett dryg mil genom botaniska trädgården, till kuperade Änggårdsbergen. Med start och mål i slottsskogen. Ett sätt för asfaltsskeptiker som jag, att ändå ta del av den omtalade (men för egen del ej självupplevda) Varvet-atmosfären.

Nackdelen, kan jag tycka, är ju att den går av stapeln 17 Maj. 
Dvs tisdagen innan Göteborgsvarvet. Visst, det är ju förståeligt att det kan bli ordentligt trångt om man skulle lägga in alla lopp på samma dag. Men just en tisdag. Varför en tisdag – en vanligt vardag? Det måste ju vara begränsande, när det gäller löpare som ska åka dit från andra orter. Eller förresten; vill de ha dit norrmän….? 😉

Bild: goteborgsvarvet.se

15 thoughts on “Göteborgsvarvet goes trail…!

  1. Vilket härligt lopp! Klart det ska finnas Varv för asfaltsskeptiker, även om jag personligen är lite ”trött” på Göteborgsvarvets attityd i övrigt. Visste du att de kontaktar alla andra lopp/organisationer som skapar ett lopp med namnet varv i? Det är ju helt crazy tycker jag. Å-varvet i Eskiilstuna har fått byta namn till Å-loppet och Vikbovarvet blir nästa år något annat… för att Göteborgsvarvet ska vara de enda som får kalla sina lopptävlingar för varv. Löjligt… Särskilt när det är ett vanligt ord ”jag springer ett varv på motionsspåret”. Nä, nu blir jag irriterad över det här igen. Gah! (liksom, det är inte som att en lokal löptävling om en mil i Eskilstuna kan förväxlas med Göteborgsvarvet. Storebrorsfasoner!)

    Oj, sorry. Fast alltså, kul, verkligen – med trailvarv!

    • Hej. Jag har också hört det där med Göteborgs ”ensamrätt” på varvet. Vi fick springa Kolmårdsrundan i somras av den anledningen. Lite knäppt att de lägger beslag på ordet. Men jag gillar trail-initiativet och det nya ordet ”asfaltsskeptiker” ☺

  2. Mycket bra! Och Änggårdsbergen är ju ett helt fantastiskt område att springa i. Jag kan också tänka mig att byta till trail-varv-fokus nästa år.

Kommentera

