Fight cancer and run – Change of plans.

Lördag förmiddag:
Stallet med mellansonen, som också har börjat rida. Men som redan (efter sju lektioner) pratar om att han vill sluta och börja med hockey istället. Ungar…

När vi kom hem därifrån var jag såå trött!
Mitt på dagen, sådär helt oväntat. Tanken var ju att jag skulle sprungit ”Fight Cancer And Run” i Göteborg och trots att det förmodligen hade varit ett jätteroligt lopp, så valde jag faktiskt att lyssna på min helt utmattade kropp och  avstod. Tråkigt, men klokt.

Varför jag var trött vet jag inte riktigt.
Kanske sviter från Risveden, trots att jag kände mig rastlös och fräsch tidigare i veckan? Med ett styrkepass redan på onsdagen och sedan ett löppass på fredagen (Jo, jag vet dagen innan loppet…) kanske inte var det bästa upplägget. Förmodligen skulle jag bara vilat mig i form, hela veckan. Det är lätt att vara efterklok. 😦

Efter att ha fått i mig lite mat och halvslumrat i nästan 2 timmar var jag lite piggare.
Sambon ”drog med” mig till IKEA istället. Vi har pratat om att skaffa nya garderober till sovrummet, med skjutdörrar och det är trots allt skönt att få det gjort. Väl där ”trillade” det ner en massa annat i kundvagnen också. Märkligt det där… 😛

På vägen hem fick vi dessutom punka. *suck*
Just där och då ville man bara HEM! Klockan var halv 9 och ungarna skulle varit i säng för längesen. Tur i oturen var ju att det var lördag och inte skola dagen efter. Tio minuter senare var vi ”on a role” igen och alla däckade nästan direkt när vi kom hem. 🙂

2 thoughts on “Fight cancer and run – Change of plans.

  1. Ping: Välja sovrumstapet! | Rund är också en form!

Kommentera

