3 saker…!

Läste en lista hos Karin häromdagen.
Gillar ju att läsa det själv, så jag hoppas att alla ni därute tycker det är kul att läsa också.

 

3 saker jag ser fram emot:

  • Att få åka till Värmlandska skogarna!
  • Att få en (nästan) teknikfri helg. Ta med en bok, ta en promenad och bara slappna av!
  • Att få börja fila för planerna inför 2016. 🙂

3 saker jag fasar för:

  • Att jag inte kommer kunna gå imorgon. Legday… (Och i-landsproblem).
  • Att något skulle hända min familj.
  • Att det blir ett tredje världskrig.

3 saker jag gillar:

  • Att skratta så jag gråter! Bästa känslan!
  • Att äta choklad. Varför kan inte mjölkchoklad vara nyttigt? *harkel*
  • Att få krama mina barn – varje dag!

3 saker jag inte gillar:

  • Falska människor! Det är bland det värsta jag vet!
  • Mörker. Ändå springer jag med pannlampa varje vinter och stressar upp mig (åtminstone hälften av gångerna). Varför utsätter jag mig…? 😛
  • Att jag har ibland har för höga krav på mig själv.

3 saker jag vill:

  • Att min vad ska sluta krångla… Typ NU!
  • Fira jul i en fjällstuga, enbart med sambo och barn. (Vilket år som helst…)
  • Kunna läsa andras tankar. (Men bara när jag vill kunna göra det).

3 saker jag borde:

  • Köra rehab/prehab-övningar mer regelbundet!
  • Läsa mer böcker! Läste (äntligen) ut triologin ”Fifty shades” i somras, när vi var på Gotland. Såå härligt! Sedan glömde jag bort det (igen).
  • Lära mig att räkna till tio (eller hundra) innan jag ska svara andra, när jag är frustrerad/upprörd.

IMG_5668

3 saker jag kan:

  • Rida! Ju piggare häst desto roligare. Äldsta sonen tycker snälla hästar är för tråkiga. Undra vem han har fått det ifrån? 😀
  • Drömma. Oj, om ni visste vad jag kan drömma. Både i vaket tillstånd, men även på nätterna. Ibland undrar jag vad som finns därinne egentligen. Haha!
  • Forma min tungspets till en ”blomma” (och även börja tummen åt fel håll ner mot ovansida handled).

3 saker jag inte kan:

  • Gå upp tidigt för att träna. Typ vid 5.30-tiden. Önskar att jag kunde. Vet inte hur många gånger jag har försökt. Zzzzz..!
  • Springa så långt som jag vill. Man är inte starkare än sin svagaste länk. Så jäkla tråkigt.
  • Lära mig polska (uppenbarligen). Mina arbetskamrat har försökt. Men jösses vilket språk?! Helt ologiskt. Tror kinesiska är lättare?!

3 saker jag har på hjärnan:

  • Var hittar jag en snäll, träningsglad, liten hanhund, som passar med övriga vår familj?
  • Undra hur länge vår gammelkatt lever. Orolig varje gång det dröjer lite för länge, innan han kommer in (Han är utekatt och 17 bast).
  • Barnen växer alldeles för fort! 😮 Äldsta sonen är 11 år. Snart tonåring. Helt galet!

3 saker jag pratar om ofta:

  • Träning
  • Humor
  • Plast

3 saker jag önskar mig:

  • En hel kropp!
  • Hitta rätt. Stillhet. Landa mer och få mental ro.
  • En ny höstgarderob

3 saker jag blir lugn av:

  • När vardagspusslet flyter som planerat.
  • När jag får åka till stallet. Även om det finns att göra där, blir jag lugn ända in i själen!
  • Ett långpass i skogen. Endorfiner och stillhet i kropp och själ!

3 saker jag blir stressad av:

  • När oväntade saker händer och schemat redan är tajt.
  • När sambon är bortrest och jag ska rodda hem och tre barn + aktiviteter på egen hand. Uja…!
  • (Ibland) När träningen inte blir av (men jag jobbar på att inte bli det). Träning ska ju inte vara ett mentalt tvång.

3 saker jag ska göra i helgen:

  • Traska nordvärmlandsled
  • Dricka varm choklad till frukost. VARJE dag! (Fast ja, inte bara det såklart).
  • Spela spel med barnen.

3 saker jag gjort den senaste veckan

  • Styrketränat
  • Svurit över min vad
  • Glatt mig över att jag har fantastiska människor i min närhet!
6 thoughts on “3 saker…!

  1. Oj vilken härlig lista! Undrar också varför du pratar så mycket om plast?
    Och lite kan jag ana en röd tråd. Om du taggar ner, ex i Värmland, kommer många av de andra önskningsgrejerna liksom lösa sig själv. 😉

  2. Kul att du hakade på listan! Men… Plast?!! Varför pratar du om det så mycket? Jobbar du med det eller?

Kommentera

