After legday…!

Känslan är alltid densamma.
Dagarna efter ett benpass känner jag mig gravt begränsad i mitt rörelsemönster! Gå i trappor och sätta sig ner på toa är ett helt projekt. Troligtvis hänger det ihop med att jag styrketränar mina ben lite för sällan…? 😛

När jag kom hem efter jobbet igår blev det en kort promenad.
Bara för att försöka få bort den värsta stelheten i benen. Det kändes som om jag körde någon typ av ”robot-walk” ute i skogen. Förmodligen skapar jag en ny trend! 😀

Passet för er som är nyfikna. 🙂
Och vikterna anpassas såklart efter ens egna förutsättningar.

* Utfall i smithen: 3×10 reps/ben.
* Squats i smithen: 3×10 reps.
* Benspark: 4×10 reps.
* Bencurl: 3×12 reps.
* Raka marklyft: 4×10 reps.
* Bänkpress: 12-12-8-6-6-10 reps.

9 thoughts on “After legday…!

  1. Jag är inne på tredje dagen av stel och jävlig efter benpass. Så här illa har det nog aldrig varit tidigare. Haha. Måste bero på åldern…eller det faktum att det var någon månad sedan sist… 😀

  2. Ooooh, den känslan alltså. Att gå nerför trappor och sätta sig på toa är helt jäkla omöjligt att göra med nån slags värdighet i behåll 🙂
    Ändå blir jag liksom sugen på ett benpass nu när jag läser detta, haha.

  3. Träningsvärk är ju belöningen och bevisat för att man kört hårt nog 😉 Och att man varierat sig, kör man samma och kontinuerligt så får man ju inte så mycket träningsvärk. Vilket jag har nojjat lite över om jag ska vara ärlig 😉

Kommentera

