Att bli en del av något större!

Bytet jag gjorde för ett par år sedan;
Att gå från blogspot till wordpress.com har jag inte ångrat en sekund! Wordpress är mer lätthanterligt. Mer användarvänligt. Och tekniken har aldrig krånglat (vad jag har märkt). Jag trivs väldigt bra här och har inte alls funderat på någon flytt. Däremot har jag funderat på att skaffa en egen domän.

För någon vecka sedan fick jag ett mail från en större portal.
Man tyckte att min blogg var intressant och att den troligtvis skulle passa bra, tillsammans med övriga bloggar på sidan. Tankar, funderingar och idéer ploppade genast upp i huvudet. Vilken möjlighet!
Att sedan försöka installera google analytics var en hel vetenskap. For your info: Det funkar inte med plugins om man inte har gratisversionen (.com)… Det kom jag på en sisådär 3 dagar och 300 gråa hårstrån senare. 😉

IMG_5915

Efter det köpte jag domänen rundarocksaenform.se
Japp, nu äger jag den! Slår ni in adressen kommer ni hit. (Förhoppningsvis. Det var det jag lyckades genomföra, rent tekniskt. Haha!) Superbra med egen domän, tänkte jag. Tills jag insåg att man även behöver ett webhotell. För en fast månadskostnad. Jahopp. Kände mig rätt blond här…

När jag till slut kunde skicka wordpress egen statistik, visade det sig att jag hade för få läsare. En ökning med det tredubbla var önskvärt. Hur lätt som helst. Eller? Usch, vad jag låter bitter nu. Förlåt. Lite kanske. Men mest besviken, efter att ha börjat drömma och bygga upp en massa idéer i huvudet. Samtidigt borde ju bloggen ha potential och en unik touch eftersom jag fick frågan? 🙂

Slutkontentan; Jag trivs fortfarande här och idéerna kan jag säkerligen genomföra ändå.
I alla fall delvis, bara att det kommer ta lite längre tid. Men jag kör på. Hänger ni med; alla mina fantastiska, unika läsare?

Vad skulle få er att kika in här oftare och /eller tipsa andra om min blogg? *nyfiken*

22 thoughts on “Att bli en del av något större!

  1. Ping: Mitt 2015 – Del 2 – Andra halvåret | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Ping: Balansen – Få sin blogg att växa vs. Hur långt ska man gå för att få fler läsare? | Rund är också en form – Trail & Träning

  3. Åh alltså om det var en portal som hade fått upp ögonen för dig för att dem gillade den och sen när du skickar statistik är det för få och då är dem inte intresserade längre. Knas tycker jag! Oavsett vad du gör tror jag kommer bli bra, så länge du fortsätter att blogga. Kram

  4. Ping: Att ha en egen blogg! | Rund är också en form!

  5. Om det är någon tröst i sammanhanget, så har jag aldrig tyckt det varit så bra när jag legat på protal. Att blogga för egen maskin ger dig större frihet – visst är det enklare att få en inkomst via portal, men på det stora hela har du en helt annat självständighet utan portal som har krav på besöksstatistik, ett visst antal inlägg per vecka och sådant. Så heja dig, du är awesome precis som du är!

  6. Grattis till att ha fått frågan, bara det är ju en komplimang! Jag läser de flesta dagar (läser ifatt idag efter en intensiv helg) så för min del behöver du inte ändra någonting!

  7. Snälla, ändra ingenting. Jag läser allt du skriver och älskar din humor och det känns som du är dig själv och ärlig i det dessutom jag tycker du är lagom personlig/privat.

  8. WordPress är så kul att jobba med i jämförelse med blogspot! Länkar du dina inlägg på fejjan? Vi kan ju hjälpas åt att dela inlägg som vi tycker är extra bra vidare?

  9. Instämmer med de andra. Jag gillar din stil och det du skriver om, så jag vill faktiskt inte ha det annorlunda. Jag läser din blogg för att den ger mig något (energi, inspiration, skratt, igenkänning) och för att du är engagerad och för att du tar dig tid att svara på kommentarer. Så jag vill liksom inte ändra på nåt. Grattis till nya portalen ändå ☺

  10. Åh, det är en djungel med alla bloggalternativ och statistik och antal läsare och domännamn och avgifter… och… när det man allra helst vill är att skriva och att någon ska läsa det 🙂
    Kram och keep up the good spirit, jag storgillar hela dej oavsett koncept! ♥

  11. Att du fick frågan betyder ju såklart att du är unik och har en intressant blogg. Sedan behöver de ha någon slags gräns för besökarantalet eller se potentialen till fler besökare. Jag ser absolut potentialen eftersom du har en intressant, rolig och underhållande blogg!

  12. Jag läser och prenumererar via bloglovin. Gillar blandningen men läser kanske minst av löpareinlägg eftersom jag inte själv är särskilt road av löpning 😀 Det är knepigt det där med läsare, jag vill gärna ha fler läsare men jag vill ju inte dra in dem med ”falska förespeglingar” jag vill ju ha riktiga läsare som vill läsa det jag skriver så hellre lite färre – och kanske engagerade – läsare än fler som bara ”skummar” och inte egentligen bryr sig så mycket om mig, min resa och vem jag är. Så tänker jag.

  13. Jag tänker att det är synd för dem att de inte får dej i så fall, allt är liksom inte besöksantal. Du har ju t.ex. stooort läsarengagemang, det finns storbloggare som inte har i närheten så många kommentarer som du. Bara en sån sak att din blogg var en av de första jag hittade när jag letade löparbloggar när jag skulle börja springa.
    Men mest: Grattis till egen domän, det är den minsann värd, denna grymma blogg! 🙂

Kommentera

