Naprapat-trosor och ev. stalker-varning (?)

Söndag morgon och en intensiv dag väntar.
Egentligen ser jag inte fram emot det intensiva i sig, men äldsta sonen fyller 11 år idag! Hipp, hipp hurra! Först ska han vara med i en hopptävling och sedan är det kalas i eftermiddag. Och att följa och fira honom; det ser jag fram emot!  Däremot har vi inte ens BÖRJAT städa huset. Det får bli som det blir… De som kommer hit är ju i alla fall människor vi känner. Så vad är lite damm och grus i hörnerna? *hrm* Haha! 😛

Läste ett inlägg hos Anna häromdagen.
Om hennes naprapat-tights. Det fick mig att tänka på något som hände för ett år sedan, eller två. (Jag tror inte att jag har skrivit om det tidigare?) Jag skulle till naprapaten direkt efter jobbet. Ingen tid för några stopp på vägen alltså. När jag sätter mig i bilen slår det mig; ”Vad har jag på mig…? Vänta?! VAD har jag på mig?!”
Paniken när jag inser att jag i brist på rena ”vanliga” trosor, på morgon hoppade i ett par genomskinliga, ljusrosa spetstrosor. *waaaah* 😮

IMG_2608

Jodå, jag gick dit. Jag träffade min manliga (…) naprapat.
Jag minns att jag mumlade något om att jag eventuellt, kanske, möjligen inte hade tänkte igenom min klädsel (varför jag nu kände att det skulle göra situationen mindre dålig?!) Och framför allt – Jag överlevde. Och fortsatte att gå till honom efter det.

Fast nu har han slutat på kliniken och börjat jobba i Göteborg (har jag hört). Jag intalar mig att det inte har något med min troschock att göra. 😉 Dessutom är jag lite tveksam till min nya naprapat och har funderat på att ta mig till Göteborg för att få behandling hos någon som jag vet är bra. Och som har sett mig, typ naken.

Hm… Hade det uppfattats som konstigt?  *skratt*

9 thoughts on “Naprapat-trosor och ev. stalker-varning (?)

  1. Jag fnissar åt lilla spetstrosan… Hihi. Jag tyckte det var jobbigt nog i mina mammelucker den där enda gången jag var hos en naprapat…

  2. Haha, det är därför jag har naprapattightsen, för att jag känner mig totalt obekväm och ligga och spreta med benen åt alla håll även om trosorna är väl så täckande 🙂 Men det måste hända ofta att folk glömmer att välja trosor för ändamålet, så han dog nog inte av chock , din naprapat!

  3. Mm, de är nog vara att se allt. Är mest troligt att de inte ens rör en min. Tror i regel att de flesta gör sitt jobb och inte bryr sig (vill tro det). Har haft en liknande incident och sa ärligt ”De här var inte tänkt för din skull….” Hen reagerade med ”De, hade jag inte räknat med”. 😉

  4. Det är väl härligt att få förgylla nån annans dag 😉 😀 Men det kanske är ide att alltid ha ett par ”naprapat”-tights med sig – man vet ju aldrig vad som händer *haha*

  5. Ha, ha, funderar ofta på vad massörer och andra kroppsterapeuter får uppleva. Är man på hotell, spa eller liknade hinner man ju fräcka till sig. Men efter en dag på jobbet… Oj, oj, tänk att få läsa deras memoarer.

Kommentera

