Oktoberyoga & Länkkärlek!

Hösten fortsätter att rada upp fantastiskt vackra solupp- och nedgångar!
Den här morgonen var inget undantag. En bra start på tisdagen helt enkelt. Att det fortfarande inte ens har varit frost, utan mer en snittemperatur på +10 på morgonen. I oktober?! Vad är det som händer? (Inte för att jag klagar alltså). 🙂

Jag vågar knappt säga något, men det känns som att jag är lite mer i fas nu.
Liiite lugnare på jobbet. Eller rättare sagt, jag har lyckats prioritera så saker hamnar i rätt ordning. Bråttom först, resten får vänta. Punkt!


Det är exakt en vecka sen jag var ute på en löprunda.
Jösses, vad tiden går…?! De senaste sju dagarna har jag vilat både från löpning, styrketräning och all annan högintensiv träning. Det enda jag har gjort är att köra yoga. Ett gruppass, men även mer hemmayoga än på länge.
Försökt få kroppen att landa. Slappna av. Jag har nog lyckats. I alla fall delvis. Men samtidigt känner jag mig lite rastlös. Märklig kombination, måste jag erkänna.

Men det är inte bara jag som är inne i någon stress/höstdipp.
Ida skriver om känslan efter en intensiv höst.

För er som (fortfarande) tränar finns också lite länkgodis. 🙂
Kari skriver om fem varianter av backträning.

Och för er som ev. skulle vara rädda för att bli för vältränade, i form av stora, bulliga ”okvinnliga” (?!) muskler.
Eller tror att ni hittat receptet för att få långa, slanka muskler:  Läs Maddes inlägg! 

3 thoughts on “Oktoberyoga & Länkkärlek!

  1. Hösten kom officiellt till Bryssel i går så nu känns det som om det bara är regn och rusk fram till påska. Njut av värmen så länge den finns!

Kommentera

