Klädtips inför höst & Vinterlöpning! (Och undvik guppande bröst…)

Det är ju inte alltid det går som planerat.
Eftersom jag hade tänkt köra ett relativt stilla pass igår (spinning+yoga) hade jag packat ner kläder utefter det. Dvs en av mina mindre stabila sport-bh:ar och ett linne. Tack och lov långa tights. När det blev löpning istället – utomhus – kändes jag mig verkligen malplacerad. Inte så mycket för att jag frös egentligen.

För det första fryser jag inte så lätt och eftersom det ändå var ca + 10 grader räckte det att jag höll mig i rörelse för att inte frysa. Däremot var det många löpare i vindjacka och/eller powerwalkande äldre damer i tjocka täck-/dunjackor som tittade väääldigt konstigt på mig. 😛

IMG_6573

För det andra; spring aldrig med en kass eller ”ej tänkt till löpning”-sport-BH.
Herregud… ”Det kan ju inte vara så farligt”, tänkte jag när jag begav mig ut. Eh… Alltså, det gör ju ONT i bindväv och hud..?! Dessutom känns det som att brösten guppar MER än kroppen. (Är det ens fysiskt möjligt? Haha!)

Så om någon läsare, mot förmodan (?), befann sig på en löprunda i Alingsås igår och såg en kvinna klädd i enbart linne (ok, inte ENBART linne… Men ni fattar)  och guppande bröst; Om jag fick er att stirra av förfäran, så ber jag om ursäkt. Om ni skrattade, bjuder jag på det…!

Nästa gång blir det nog inte vindjacka (så kallt är det ju inte än) men eventuellt en långärmad, tunnare tröja. Sara har skrivit en massa bra tips på klädsel vid höst- och vinterlöpning. Hon tipser INTE om linne. Märkligt, va? 😉

 

4 thoughts on “Klädtips inför höst & Vinterlöpning! (Och undvik guppande bröst…)

  1. Haha ja det där känner jag igen. Det har hänt att jag har joggat hela rundor och hålilt brösten på plats med händerna för att det är så obehagligt när det skumpar. Tur att de har krympt numera så att man slipper tänka så noga på BH-kvaliteten 🙂

  2. Åhhhh det är det värsta, en dålig sport-bh. Jag har ett par som blivit lite slappa (alltså sport-bh 😂😂😂) och de är hemska att springa i!

Kommentera

