Det här med halloween…

God morgon alla fina!
När jag satt och skummade på aftonbladet.se igår kom en reklam-banner upp. (Den nedan). Den här ”nya” högtiden alltså. Jag vet inte…

  1. Jag tycker, helt ärligt, inte att det är särskilt kul.
    Ett amerikanskt köpte-jippo. (Och jodå, det finns andra högtider jag tycker exakt likadant om). Vi köper inte hem något halloween-inspirerat. Inga läskiga spindelnät, pumpor eller utklädningskläder och barnen är inte ute och ”trick och treat:ar”. (Dessutom bor vi på landet och har max fem grannar).
    .
  2. Jag är galet mörkrädd!
    Att 50 % (?) av alla människor är utklädda till skräckinjagande typer på en och samma gång,  måste ju vara det bästa tillfället någonsin, för människor som är galna/farliga på riktigt?!  (Eventuellt att jag har sett för många skräckfilmer…?)
    .
  3. Liseberg har börjar med Halloween på Liseberg.
    Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag har inte varit på ”Jul på Liseberg” på säkert 6 år, för det är så jäkla mycket folk… (Får smått panik över stora folksamlingar. Inte för att jag har torgskräck alltså, utan för att många saknar vett och bara knör och armbågar sig fram…! Jösses, vad grinig jag låter nu. Haha!)
    Vart ville jag komma…? Jo, vågar någon gå in på —> den här länken och kolla vad som händer om man skriver in siffrorna längst ner..? Jag satt (på riktigt) och scrollade med ena handen, samtidigt som jag tittade mellan fingrarna på den andra..!!
    Sa jag att jag är mörkrädd..?
    ! 😮
    Jag vet inte om jag hade vågat mig dit. Fick panik (!) när jag gick genom spökhuset, första och enda gången, för en sisådär 8 år sedan!

Firar ni Halloween?
PS. Titta på bilden /pilen nedan så får ni ett tips om var jag skulle befinna mig OM vi bestämmer oss för att åka dit … 😀

halloween

Foto: Aftonbladet.se

 

14 thoughts on “Det här med halloween…

  1. Det dröjde länge innan jag accepterade Halloween som företeelse, men nu är den ju ändå här. Även om jag egentligen tycker bättre om att fira Alla helgona, så kan jag inte låta bli att tycka att det är roligt att få gå på ”Halloween på Kolmården”. Barnen och de flesta föräldrarna tycker det är buskul med skräcktemat i parken och det är många duktiga skådisar som gengångare/vampyrer osv på plats. Riktigt mysrysligt faktiskt. Men trick-or-treat, näh! Där går gränsen. Om det nu ska gås runt till stugorna här hemma så får det bli på påsken och inget annat.

  2. Jag har fortfarande inte förlåtit Halloween för den där gången för ett par år seda när några snorungar gjorde trick or treat hos oss. Vi var i Bryssel och kom hem tre veckor senare till en ytterdörr som var insmetad med rutten banan. Jag lyckades aldrig få reda på vem det var så blev tvungen att skrapa bort det själv.

  3. Hello! Vet att det inte är så lätt att läsa texten, hade tänkt ta tag i det nu i helgen när tid finns 🙂 Försökte ändra, men det verkar inte gå :O Skulle aldrig fixat en blogg, sånt här kan driva mig till vansinne. haha! kramar

  4. Kan inte låta bli att fnissa åt att du är mörkrädd även om jag fattar att det måste vara skitjobbigt! Jag är mycket mer rädd för storstaden. Särskilt när det är mörkt.
    Är lite tudelad till alla högtider. Jul är ju gaaaaalet. Vägrar dras med i hysterin Liksom nyår, påsk och midsommar. För att inte tala om Alla hjärtans dag. Jag skippar det mesta av det där och lägger pengar på annat. Men helt ärligt så är både halloween, jul och påsk riktigt roliga i USA. 🙂

  5. Alltså Team Nordic Trail har Halloweenlöpning i skogen. Med folk utklädda bland buskarna. Jag hade tyckte det var galet kul att leka monster i busken men jag hade ALDRIG vågat springa….

  6. Jag tycker ju alla högtider är kul oxh som den skräckfilmsälskare jag är så tycker jag halloween ör jättekul! Vi går inte heller trick or treat men pyntar lite och äter nåt gott. Barnen tycker det är superroligt och vi ska ha halloweenfest med Nemos klass i år. Jag älskar ju även jul, påsk och midsommar oxå, alla tillfällen man kan fira och göra nåt extra. ☺️

  7. Jag firar nog inte Halloween. Fast vi har inga barn och jag kan tänka mig att det är annorlunda för barnfamiljer, att ”pressen” att köpa saker och godis är större då. För mig är det mest, tja ännu en helg bland många andra.

  8. Jag älskar halloween! Tycker det är mysigt och roligt! Vill så gärna gå på halloween på liseberg. Det är ju en genialisk ide att förlänga sin säsong på det sättet. Sen har jag ett tips. Vi går alltid på jul på liseberg en eftermiddag mitt i veckan. Aldrig mycket folk då och man kan strosa runt och verkligen njuta av julstämningen och det är ju så fiiint där då!
    Kram

Kommentera

