Golden!

Det är inte bara ”golden hour” som står för de gyllene färgerna ute just nu.
Naturen glöder på ett sätt som gör att jag tappar andan! Kan vi boka in höstdagar som dessa, ytterligare ett par veckor till, tack? 🙂

Benen var inte lika gyllene.
Inte till en början i alla fall. Första dryga km gick riktigt segt. Kanske som sig bör (!) då tanken trots allt är att värma upp kroppen. (Varför är det så lätt att springa för fort, från start?)

Lycklig traildog! ❤

Jag hade inga krav på kroppen,
då jag inte hade sprungit sedan löparlägret i helgenDäremot kändes benen, förvånansvärt pigga, efter den första (något sega) km. Innan jag visste ordet av hade jag dessutom sprungit fler km än jag hade tänkt mig. Planen var från början en kortare runda (4-5 km) men den slutade på nästan 7,5 km.

Och döm till min förvåning när jag insåg att tempot hade legat ca 30-40 sekunder snabbare/km än mitt vanliga distanspass. I kuperat terräng…?! Och att det inte hade varit någon högre ansträngningsgrad. Supkompensationen…? 🙂

7 thoughts on “Golden!

  1. Med den rubriken gissade jag på att du skaffat en hund till 🙂 Men håller med – hösten är en härlig tid när det låter bli att regna och blåsa. Bästa springtiden (om man kan).

  2. Färgdagarna var alltför snabbt förbi här hos oss, blev aldrig någon riktig explosion tyvärr. Hoppas på att pricka in det vackra nästa höst i Lappland, DET skulle vara fantastiskt!
    Njut ♥

Kommentera

