Man vet att man är i balans när…

…man inte alls reagerar som man brukar.
På ett positivt sätt alltså. När jag tänker efter kanske det säger mer om hur jag brukar vara, än hur jag var just igår… Hehe! 😛

IMG_6574.

  • Morgonen – Då var det många på riktigt. Var EXTREMT trött och önskade att någon av barnen skulle vakna och säga att de hade ont i halsen, så jag kunde vara hemma. Skämdes sekunden efter, över tanken och var såklart glad att de var friska!
  • Dagen – Flöt på bra. Med lite (starkt..) kaffe piggnade jag till och med trevliga kunder och skratt med kollegorna så kändes det som en riktigt härlig måndag!
  • Eftermiddagen – Jag slutar vanligtvis halv fem. Sambon ringer mig vid 16.39 och jag är då kvar på jobbet.
    ”- Älskling, jag har ingen bil…”,  hör jag från andra sidan luren. Eh… VA?! Här skulle jag nog i 9 fall av 10 gått i taket! Men istället sa jag att jag sticker nu och hämtar upp dig och barnen på vägen. När jag lagt på fnissade jag hysteriskt! Hur kan man tappa bort tiden så fullständigt (och dessutom glömma bort att bilen är på lagning)?
  • Kvällen – Tillbringades i stallet med äldsta sonen. Måndagsvana. Och en bra sådan! Så grymt kul att se hans utveckling varje hopplektion och hur han verkligen älskar det! 🙂
  • Natten – Sov som en stock! Första natten på länge som jag inte hade små barnhänder snurrandes i mitt hår. Det är mysigt ibland men tyvärr sover man sällan lika bra.

Overall – en riktigt bra måndag! (Med risk att låta lite överpeppad). 😉
Min poäng är att det sällan blir så dåligt som man tror när dagen börjar och man helst bara vill dra täcker över huvudet.

Hur startade er vecka?

 

6 thoughts on “Man vet att man är i balans när…

  1. Vilken underbar bild!
    Ha inte dåligt samvete, ibland får man faktiskt önska sig en vabdag även om man såklart inte önskar att barnen är sjuka. Vila är en dygd, liksom mycket annat. Min vecka inleds och fortlöper just så … med vila. Trist men sant. Härligt med stallet, det ger sån energi 🙂 Kram.

  2. Veckan startade med att sitta vaken 2 timmar mitt i natten med snart 6 månaders son som sov men bara ville sova i famnen. Men det tog jag igen med att sova på lunchen 🙂

  3. Min vecka startade riktigt kasst! Arbetsdagen slutade sedan med att jag fick ett halvt utbrott när eleverna pratade för mycket (i mitt tycke). De tackade iofs efteråt, eftersom det blev bättre arbetsro, men ändå… Idag känns det dock bättre, så yay! 🙂

  4. Veckan har startat bra. Nu laddar jag för fortsättningen som kan behöva lite mental styrka. Dags för bokslut och timmar i möte med revisorn. Tur att jag tar helg redan i morgon kväll….

  5. Den startade helt ok efter att jag laddat batterierna i skogen under helgen. Vi tog en hemmafixkväll vilket verkligen behövdes. Sånt skapar lugn i vardagen och förhoppningsvis en fortsatt bra vecka 🙂

Kommentera

