Söndagstankar!

Vad hände med den här veckan, egentligen?
Swooosch! Så var det söndag. Inte för att jag har någon söndagsångest, utan bara mer av en reflektion.  Förkylningen är….ja… vad ska jag säga. Den är där. Inte till 100 %, men inte heller helt borta. Jag har sprayat med coldzyme morgon och kväll i ett par dagar. Hoppas det hjälper.  Det och de senaste dagarnas extra vila.

  •  Halloween – Jag känner mig väldigt gammal och konservativ här… Tycker det är ett enda stort amerikanskt köpejippo (Mors-, fars- och alla hjärtans-dag; släng er i väggen!)
    Vi bor (tack och lov) på landet och det var ingen som knackade på. Barnen var i säng vid 20-tiden och jag och sambon hade köpt eget godis och hyrt de tre sista ”Johan-Falk-filmerna.
  • Movember – Efter Oktober månad och det viktiga uppmärksammandet av Rosa Bandet / bröstcancer är det nu dags för mustascher i alla färger och former. Globalt uppmärksammas testikel- & prostatacancer och forskningen kring detta.
  • Skatås mörkaste – Fredagen den trettonde (”såklart”). En 7 km lång reflexbana som springs med pannlampa. Mörkerlöpning är en utmaning. Att springa på okända stigar är en utmaning. Att kombinera de båda är den ultimata utmaningen, för mig. Jag är sugen på att testa.
  • Sitter och fnular lite på mina mål 2016. Det gäller att vara ute i tid. När jag var på löparlägret sa Madde, under en av föreläsningarna, något i stil med;
    – När du sätter ett mål, se till att det är något som inspirerar just dig!
    En enda tanke kom upp i huvudet och jag kände hur jag log med hela ansiktet. I think I know, what I want to do… 🙂
  • Frukosten för dagen: Kvarg, hallon, blåbär, mango, pinjenötter och chiafrön. Mums!
10 thoughts on “Söndagstankar!

  1. Ping: Novemberfokus – Träningsblogga

  2. Kom igen! Berätta!

    Och håller helt med om att Halloween är ett jädra påhitt… För det första kommer det en massa ungar som skrämmer hunden och väcker dottern precis när hon ska sova, och dessutom förväntas man ha godis hemma åt dem. Skitstörigt! Ja jag är väl också lite gammaldags surkärring här 😉

  3. Jag gissar på en fjällmara! Hurra vad roligt det skulle vara!

    (Nu känner jag själv att jag kanske är lite för entusiastisk inför något någon annan eventuellt inte ska göra…)

  4. Snacka om cliffhanger, Malin! Min första tanke var att du vill springa marathon, fast sedan kom jag på att du inte riktigt är en asfaltslöpare så jag tror det är något annat… Typ Ultravasan eller nåt! Eller vänta, kanske marathon? Fjällmarathon! Nej, Ultravasan! BERÄTTA!

Kommentera

