Höstshopping!

Det är oerhört sällan jag shoppar numera.
Eller vänta. Nu ljög jag. Det är oerhört sällan jag shoppar ”vardags-/fin-kläder” numera. Träningsplagg och löparskor finns det…eh…lagom mycket av. 😉

Häromdagen var vi nere på stan.
Barnen behövde lite höstkläder. Och nya byxor. Något har hänt. De har växt ungefär en dm var, under sommaren…?! Allt har blivit för litet.

Medan sambon och barnen satt och ”jäste” i efter-lunch-koman smet jag iväg.
In i en skoaffär 50 meter från restaurangen och blev kär i ett par skor. Stod och valde mellan dessa och ett par likadana svarta. Svart är snyggt. Men så jäkla….tråkigt? Det är ju inte så att det är svårt att matcha grått, liksom! Därför lyssnade jag på magkänslan och valde grått. Snygga? (Svarar ni inte ja här, får jag förmodligen ångest och måste gå och byta...) Haha! 🙂


8 thoughts on “Höstshopping!

  1. Grått är flott! 🙂 Shoppade faktiskt också loss på nya skor häromdagen. Fast de blev svarta… tråkjag 🙂 Tänker att jag uppväger det med mina färgglada löparskor eller nått…

  2. Snygga!
    Jag väljer sällan svart överhuvudtaget, just för att det känns… tråkigt och… mörkt 😛 Har länge dreglat efter ett par Dr Martens kängor, men angstat för prislappen. Tack och lov hade maken ingen aning om vad han skulle ge mej i födelsedagspresent så jag placerade resolut ett par VITA Martenskängor i varukorgen och gav räkningen åt honom. SÅ nöjd – både över arrangemanget och att jag vågade välja vitt! 😀
    Krampåräjj!

Kommentera

