Pryltest – Garmin 220!

Jag fick, genom ett samarbete med ActivInstict, möjligheten att prova en ny GPS-klocka.
Min gamla garmin 305:a är inne på sista versen, men jag har varit väldigt nöjd med den. Därför föll valet på en Garmin även den här gången. Närmare bestämt en  Garmin Forerunner 220.

Det har blivit tre löppass efter att jag fick klockan.
Första passet gick sådär. Jag hade missat att ändra inställningarna och fick därför upp 10.30-tempo. VA? (Miles visade det sig).

Andra passet glömde jag sätta på den (”det går bra nu”… Haha!) och när jag väl kom på det var det bara ca 2 km kvar innan passet var slut. Handhavandefel, skulle jag säga! 😉

Tredje och senaste passet gick det bättre.
Dels hade jag ändrat till distansen till km och tempot till min/km. Ett måste! Den är lättanvänd och displayen visar det man oftast vill veta: Distans, Tid och Tempo.
Det finns även intervall-funktioner, pulsmätning och bluetooth (så att den kan kommunicera med ens smartphone), men det har jag inte hunnit prova ännu.  Dessutom ska man kunna använda den inomhus (?!)

” 220 också en inbyggd accelerometer. Det gör att den kan registrera avstånds- och tempodata när du använder den på ett inomhusspår eller löpband, utan att det behövs någon separat fotenhet.”

Låter ju hur bra som helst. Måste testa inom en snar framtid!
Mer info finns på Garmins hemsida –> Garmin Forerunner 220.
PS. Att den dessutom är riktigt läcker, i sin skarpa lila ton, gör ju inte saken sämre…! Eller hur? 😛

garmin

7 thoughts on “Pryltest – Garmin 220!

  1. Det är precis den klockan jag har! Samma färg oxå. ☺️ Jag ör nöjd med min, intervallfunktionen är jättebra tycker jag, skönt att slippa tänka.

  2. Jag är på gång att skaffa en efterträdare till min gamla Garmin. Vet du om den du har går att ENKELT ställa in på oregelbundna intervaller, typ stegar? Min gamla ska det gå att göra på – via datorn. men jag har aldrig ens hittat till stället man gör det på.

  3. Jag använder inte min gamla Suunto puls/gps-klocka längre, tyckte den var lite jobbig att använda redan från start. Har sen bara använt min mobil, eftersom jag ändå alltid vill ha med den på rundorna, men nu fick du ju mej nyfiken på en Garmin…. tack för det 😛
    Ha en gött:ig måndag ❤️

Kommentera

