Helgens kontraster!

Fredagskänslan:

På väg hem från jobbet var jag lite småstressad. Veckan har varit väldigt intensiv, men även effektiv (tur det!)
När jag satt i bilen, på väg till dagis, kom jag på mig själv att vara förvånad över hur pigg jag kände mig (trots allt)! Jag hade packat träningsväskan ”just in case” på morgonen, men vet hur himla trött jag brukar vara efter en hel arbetsvecka.

Men eftersom kroppen signalerade ”pigg, pigg”, klagade jag inte.  🙂
Inte alls, utan tog tillfället i akt att köra ett pass. Fredagen avslutades därför med nästan en mils fartlek. Lite trögt bitvis. Kanske att det var lite känningar efter urladdningen tidigare i veckan, men generellt sett, kändes det bra. Och såå skönt att gå in med den känslan i en ny helg!

Lördagskänslan:

Det började med sovmorgon och jag insåg att jag hade snusat sött i över tio (!) timmar. Efter det bar det av till ishallen, där ena sonen hade ishockeyträning. De är för söta (och galet duktiga) där de åker omkring, typ tre äpplen höga… 😛

Efter det blev det kebabpizza. 
Jag äter snabbmat så oerhört sällan, så någon gång ibland är det gott tycker jag. Och dessutom ok.
Men jäklar vad trött jag har varit sen vi kom hem vid lunchtid. Lika pigg som jag kände mig igår (när kroppen förmodligen fortfarande gick på högvarv…?!)  lika trött känner jag mig idag. Det blev t.o.m. 20 min eftermiddagspowernap i soffan, innan någon av barnen ”råkade” väcka mig. Hehe!

Tränings idag? Nope. Inte så mycket för att jag är trött egentligen. Eller jo, kanske lite därför också. Men framför allt för att vilodagar är viktiga, de också! 🙂

Vad gör ni en lördag som denna?

3 thoughts on “Helgens kontraster!

  1. Gött med fredagsträningen! DET händer mig sällan! (jo, möjligtvis på morgonen då ;)) Idag har jag tränat, städat och hängt hos kompisar. Mycket bra lördagssysslor! 🙂

Kommentera

