Frosty run!

Det kanske låter upprepande och tjatig, men jag säger det ändå;
Åh, vad jag älskar det här vita, krispiga som vi har just nu! Visst, det är rätt många graders förändring om man jämför med senaste tiden temperaturer, så det är ju inte så att man tycker att morgonen -10 grader är behagligt. Men ändå…. Härligt!

För att inte tala med hur vacker naturen blir!

Love njuter, om möjligt ännu mer nu när det är lite svalare ute.
Det kan vara hennes husky-samojed-gener som talar. 😉 Hon piper och skäller exalterat när vi ger oss ut. Jag gillar egentligen inte när hundar skäller, men hon ser så himla söt ut, när hon är så uppspelt att hon nästan kryper ur skinnet. Därför är det svårt att bli arg på henne.

Sedan är det full fart på stigarna!
Eftersom hon tycker jag är för långsamt, springer hon fram och tillbaka typ 2-3 gånger innan jag kommer ikapp. Skulle jag tro att hon springer minst dubbla sträckan. Haha!

Totalt blev det ca 7,5 km.
Första 2 km var obeskrivligt sega. Det var längesen jag kände mig så tung. Men så var detta innan frukost. Jag springer SÄLLAN innan frukost, för jag vet att det känns så här – varje gång.
Jag hade allvarliga funderingar på att vända hemåt, ett tag. Tur att jag var envis och fortsatte en stund till, för benen piggnade till efter hand. Mind over body! 🙂

Den här fångade mitt öga – En isbläckfisk!

9 thoughts on “Frosty run!

Kommentera

