Ett långpass – i Yoga!

Det är svårt att förklara varför, men jag var nästan lite nervös inför yogapasset häromdagen.
90 minuters yoga. N.I.T.T.I.O. minuter?! Fixar jag det? Jag har jag ju aldrig kört 75 minuters-pass ens en gång. Satte mig på mattan och lovade mig själv att fokusera på det som hände just nu. Inte tänka på hur lång tid som hade gått eller hur lång tid det var kvar…!

Det var en specialklass som de bara haft en gång tidigare (för ett par veckor sedan).
Så ”favorit i repris”, var orden.  Då jag inte gick på det förra gången, visste jag inte riktigt vad som väntade.

Passet var uppdelat i block, kan man säga.
Blandat ”eld och vatten”. Vissa block var intensiva, med fokus på styrka och kraft (svettigt)!
För att strax därefter fokusera mer på stillhet och långsamma flöden (yin-inspirerat).  Även en hel del rotationer (har jag sagt tidigare hur mycket jag ÄLSKAR rotationsövnignarna?!) 🙂

SWOOOOSCH, så skulle vi lägga oss ner för de sista minuters avslappning.
Hur kunde det gå så fort…?!  Idag har jag träningsvärk (jodå, yoga ger kan också ge det), särskilt i rygg och mage. Dessutom känner jag mig riktigt mjuk i kroppen och mentalt avslappnad. Hur skönt som helst!

Om du inte har provat yoga, gör det!
Och… ge det (minst) ett par gånger. Första två-tre gångerna kände jag mig som ett stelt kylskåp och kunde inte alls förstå grejen. Men det kommer. Jag lovar. 🙂

 

7 thoughts on “Ett långpass – i Yoga!

  1. Ping: Mitt 2015 – Del 2 – Andra halvåret | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Underbart! Jag var på en 2.5-timmesyoga i fredags och trodde nog att det skulle bli lite segt, men pang så var det klart! Grymt häftigt hur tiden bara försvann medan man fokuserade på annat.

Kommentera

