Träningslista!

För ett tag sen snurrade en lista runt i bloggvärlden.
Och vad tycker vi om listor…? Just det; Here it goes!

Den här träningen längtar jag efter just nu:
Att få springa! Jag vet inte vad det är, men jag är inne i ett löparflow just nu. Inte så att varje pass känns lätt (långt därifrån) men jag längtar ändå att ge mig ut, nästan varje dag. Får hejda mig själv lite ibland… 🙂

…men det här står mig upp i halsen:
PREHAB/REHAB. Jag gör det/försöker göra det. Mina höfter och mina vader har fått lite mer fokus och det verkar funka. Och det är jag såklart tacksam över! Men ändå; booooring…

Det här träningsplagget är min favorit just nu:
Mitt merinoull-underställ från Devold som jag köpte på XXL innan vandringen i Grövelsjön. Såå skönt…! Det kan jag skrota runt i hemma också, bara för att.

Det här skulle jag verkligen behöva träna mer:
Jag måste nog säga yoga. Eller åtminstone rörlighet. Löpning är kul, men man blir rätt så stram och tajt på ”fel” ställen ibland. (Nej, inga såna tankar nu, hör ni!) 😉

Den här känner jag mig stark i/på:
Olika typer av rodd-övningar. Framför allt sittande i cable crossen. Känner mig urstark!

Just nu stör jag mig på de här i träningsväg:
Att det (forfarande) fokuseras (för) mycket på utseende. Att många t.ex. kör styrka för rumpan enbart för att få en putrumpa, när de egentligen borde köra baksida för funktionens skull. Att en STARK baksida är ett sätt att undvika smärta/skador.

IMG_6482

En träningstrend jag tror, eller hoppas, kommer gå över är:
Oj… Vad svårt. Egentligen tycker jag ju att all träning är bra träning. Bara de som utför den själva tycker om den.
Men om jag måste säga något så kanske den här HIIT- (högintensiva) träningen. Crossfit-inspirerade klasser. Inte för att den i sig är dålig, utan mer att skaderisken är större, då fokus ligger på AMRAP på 5 minuter.
”Hur många varv hinner jag! Åh, shit, jag ligger efter grannen…!” Det blir mer en tävling, än att fokuset är på rätt sak; dvs har jag rätt teknik

Det här har jag en tendens att prioritera bort:
Tyvärr benstyrka. Jag behöver stärka upp benen, särskilt baksida och höfter. Men när tiden är knapp, prioriterar jag hellre löpning och yoga och skippar styrkan.
Och när jag väl får tid att köra ett styrkepass, blir det ofta rygg/axlar, för att jag har tänkt springa dagen efter. Och det känns sådär att springa direkt efter ett benpass, för jag får ALLTID grym träningsvärk…

Jag står inte ut med:
Människor som ställer sig framför en i gymmet. Om man t.ex. kör någon övning i CC-maskinen och en person (förlåt, men oftast kille) ställer sig framför och kör något…! Ursäkta, men WHAT THE F***??!

Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv så skulle det vara:
Terränglöpning! 1000 gånger av 1000! Finns det något bättre än att tassa fram på en mjuk stig och njuta av de vackra omgivningarna? 🙂

Det allra tråkigaste med att träna är att:
Egentligen inget särskilt. Något jag däremot VÄLJER att aldrig träna är olika typer av danspass, t.ex. zumba. Koordination – NOLL!
Fast kanske att det är lite trist att köra core-övningar, när jag tänker efter. Så nödvändigt, men förmodligen tråkigaste ”muskelgruppen/grupperna”.

Kommande vecka lovar jag mig själv att:
Att ta mig tid att hemmayoga – åtminstone EN gång. Gärna mer. 5 minuter eller 50 minuter spelar ingen roll. Bara att jag gör det.

Jag gissar att jag är sist på bollen här. Är jag inte det, får ni göra ”sno” den. 🙂

Annonser

4 thoughts on “Träningslista!

  1. Core ja, så dödligt trist. Fast bara när jag tvingar mig själv att göra de ”vanliga” coreövningarna. Lyssnade på Styrkebyråns podd och de tipsade om att bära saker för att jobba med bålstyrkan. Typ farmer’s walk eller att bära en viktplatta över huvudet. Så jäkla peppande tips! (Som jag inte testat eftersom jag visst inte tränar nu, men snart så!)

  2. Jag tenderar också att välja bort ben väl ofta, just av den anledningen att de blir tunga att springa på. Omvänd logik liksom 🙂

    Haha, åh, danspass! Jag vet inte hur många jag blivit medragen på av kompisar som bara: ”-Men jag lovar, jag har också dålig koordination”. Visst… ALLA framstår som dansproffs bredvid mej. Fast ingen är iof bredvid mej, jag är ju alltid på väg åt motsatt håll mot för resten av gruppen….:-D

    • Du och jag skulle ju lätt kunna gå på ett danspass och matcha varandra! 😉
      För att inte tala om typ Body step-pass. När det bara är benen, upp-ner-sida-sida-upp-ner, går det ganska bra. När armrörelserna ska läggas till håller jag på att snubbla på mina egna ben…. Hahaha! 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s