Fredagsfeeling & Bananpannkaka!

God morgon! Det är fredag, hör ni!
Jag ser många som verkar uppskatta slutet av arbetsveckan. Även jag. Men (!) tänk på att försöka njuta av nuet, oavsett vilken veckodag det är. Ok? 🙂

Det var ett tag sen jag gjorde bananpannkaka.
Synd, för det är himla gott! Imorse slängde jag ihop en smet med 2 ägg, en stor banan och lite jordnötssmör. Och tjoff, ner i pannan.
Garnering; Keso naturell (ekologisk), hallon och mango.

Just smaken av den lite sötare bananen, med den syrliga keson är riktigt bra, tycker jag!
Vad brukar ni ha på era bananpannkakor (om ni gör några)?

8 thoughts on “Fredagsfeeling & Bananpannkaka!

  1. Antingen så har jag inte fattat hur man gör bananpannkaka eller så är jag typ den enda som inte gillar bananpannkaka. Minns att jag gjorde på typ ägg, fiberhusk och kokos en gång! Var mycket bättre. Även om jag tycker att bananpannkaka alltid ser så gott ut och är väldigt enkelt att göra!

  2. Jag brukar ha jordnötssmöret på pannisar…ibland blandar jag ner blåbär i smeten…eller hallon…det är gott att strö på kanel och tunt skivat, syrligt äpple…

Kommentera

