Styrka, fokus och träningvärk – Just det: Legday!

Lördag förmiddag och träningsvärken sitter som en smäck!
Jag har (nog som många andra) en hatkärlek till benpassen. Jag älskar att köra ben, men jag hatar det också. Just för att det är så j***a jobbigt…! Och nu senast vet jag inte ens hur jag tänkte?
” Usch, vad jag är seg. Vad ska jag köra för styrkepass idag? Något som går relativt fort. Ben? Ja, ben blir bra.”

Snabbt? Nja, jo, relativt. Men att jämföra ”korta” 50 minuter benpass, med 1 timme och 15 minuter av t.ex. rygg/armar. Vilket är jobbigast…? Jag skyller på en väldigt trött, förvirrad fredagshjärna. Haha!

Fördelen var i alla fall att det blev ett riktigt bra pass!
Bra i bemärkelsen att jag kände mig stark och fokuserad. Och att jag fick bra kontakt med musklerna. Vissa pass kan kännas ”bläähää”, när man är klar. Inte det här! Darriga ben och nöjt sinne!

– Benspark, maskin: 4 set.
– Bencurl, maskin: 4 set.
– Tåhävningar, maskin: 3 set.
– Raka marklyft: 4 set.
– Benpress: 4 set.
– Benpress, ett ben: 2 set/ben.
– Sumo (breda) squats: 3 set.

Resultat benpass; Träningsvärk. As usual…! 🙂

legday

3 thoughts on “Styrka, fokus och träningvärk – Just det: Legday!

  1. Jag älskar benpassen för att jag är starkare där 😀 det känns mycket bättre att lasta på 210 kilo i benpressen än att sätta på 31 kilo på bicepscurlen 😉 Sitter också med träningsvärk, men jag körde ”bara” ett grit plyo igår… känns i baksidan idag vill jag lova!

Kommentera

