Vinterlängtan…!

Känslan när de första vita flingorna singlar ner från himlen.
Tyckte verkligen julkänslan infann sig sent igår kväll när alla adventsstakar och stjärnor var uppsatta och snön plötsligt valde att börja falla. Även ungarna var lyriska imorse när de tittade ut och fick se ett vitt, cm-tjockt täcke sprida ut sig över åkrarna.

Säg den glädje som varar…
Just nu är det grått, snöblask/regn och plusgrader. Igen… Kunde de inte fått vara lite ljusare. Bara en vecka eller åtta…? 😛

Är det någon som njuter av de gråa/varma (?) eller vill ni (som jag) ha vinter på riktigt?
En vitt, krispigt täcke och liiite varma(re) solstrålar på det! Visst…? 🙂

vinter1

9 thoughts on “Vinterlängtan…!

  1. Kan inte hålla med mer. Jag älskar vinter – när det är vinter! Det här blir man ju bara deprimerad av! Jag försöker trösta mig med att det är bra med barmark för löpningen men det är ju inte ens sant, det är så lerigt och blött här att det är svårt att springa i skogen.

  2. Räcker upp en hand! Jag ogillar snö och berörs inte nämnvärt av mörker, hundra nyanser av grått och blöta skor 😛
    Kram på det 🙂

  3. Jag vill också! Här i Umeå kom det jätte mycket snö och var så fint för lite mer än en vecka sedan. Och så regnade allt bort… Så nu drömmer jag mest om snö!

  4. Jag vill ha både och – varmt och vit gnistrande snö 😉 Jag gillar inte när det är för kallt eftersom jag fryser så lätt. Den ultimata vintertemperaturen är 0- -5 grader! Som det är nu – grått och slaskigt vill jag inte ha det. Meeen jag tar nog hellre det än -15 och kallare och ett vitt och gnistrande snötecke. Nu kan man i alla fall vara ute.

  5. Här hade vi världens största sjö bakom skolan, där det normalt är en liten damm… Vet inte om det föll nån snö i natt, däremot regnade det som helv… hela kvällen.
    Men visst kan jag tänka mig lite snö! Så där lagom, så att det inte blir för isigt och halt. Annars är det lättare att springa nu, i det regniga, även om det är mörkt och dystert.

Kommentera

