Go with the löpar-flow…!

Känslan i kroppen den senaste månaden;
Den har varit blandad. Dels har jag haft galet sega löppass, där jag helst har velat tassa hem redan efter 1 km. Men däremellan har det funnits intervallpass som känts riktigt bra.
Det har varit svårt att sätta fingret på varför det känns som jag har varit inne i ett flow? Kanske för att jag har kunnat träna utan avbrott och för att jag mentalt ändå varit motiverad, även om passen inte alltid har varit lätta?

En hel del fokus har legat på att stärka upp kroppen.
Chockerande mycket prehab-träning för framför allt vader och höft. Det är nästan så jag har chockat med själv, då jag faktiskt inte ”glömt” det eller valt att lägga tiden på annat. Så yeay för mig! 🙂
Det har även blivit en hel del styrka i övrigt, främst för ben och rygg. Note to self! Jag borde nog lägga mer tid på coren…

Det är nog första gången på… eh… någonsin (?) där jag inte har haft någon annan träning, utöver löpning, styrka och yoga.
Det brukar alltid smyga sig in något pass spinning, ridning, Grit-pass eller annat. Ingen skada skedd (förstås), jag blev bara förvånad. 🙂

Hur var ert November?

november2015

11 thoughts on “Go with the löpar-flow…!

  1. Bra jobbat med prehab som lätt ”glöms” av i takt med att smärtan försvinner. Här är det som vanligt bara löpning. Tänker ofta att jag borde göra annan träning men kommer inte dit. Periodvis yogar jag en del hemma men inte under november.

    • Nej, men exakt. Det är ju det där att ”nu gör det inte ont, så nu kan jag nog hoppa över de där tråkiga övningarna lite”.
      Så himla lätt hänt.
      Yoga är ju ett bra komplement. Bra att du får till det ibland. Allt är bättre än inget! 🙂

  2. Åh, vad härligt med flow! Jag har själv haft samma känsla hela november. Underbart! Men sen for jag till NY, kom hem i december, sprang med 20 liter sirap i benen. Men det kanske blir det enda grispasset denna månad… 🙂

  3. Tja, väldigt lite löpning/konditionsträning men desto mer styrka. Låter finare att säga att jag valt att periodisera min träning än att jag varit slö. Så jag säger väl det 😉 . Fast december kommer att bli så mycket bättre. Snart jullov ju och därmed tid att träna i dagsljus. Då höjs träningsmotivationen med många procent. Jag lovar :),

  4. Jag vet knappt hur mitt november var, har plötsligt blivit så himla dålig på att ha koll på att dokumentera vad jag tränar. Tjaa, jag skriver ju om det på bloggen förstås, men längesen jag gjorde en ordentlig sammanställning.
    December kommer dock bli grymt bra, DET vet jag iaf! 😀

Kommentera

