Lucka 9 – Hemmaträning: Yin Yoga!

Ingen hade varit gladare än jag om jag hade varit bra på hemmaträning.
Så himla smidigt att få till, när man har ont om tid. Men jag känner mig själv – Av någon anledning har jag såå himla svårt att få till de där hemmapassen. Jag vet egentligen inte varför?

Planen var egentligen att dra till gymmet.
Sedan insåg jag att sambon skulle på handboll = Jag fick hämta barn på dagis. Visst, jag kunde lämnat dem på barnpassningen, men det kändes plötsligt trögare på något sätt… Hämtning blev det. Redan på väg hem i bilen planerade jag redan ett upplägg / Yogapass. ( Bra där, Malin!)

Innanför dörren HOPPADE jag i tights och linne och ställde mig på mattan. Ingen tid för att fastna i något annat! Det funkade – såklart.
Det är nog det där att jag fastnar när jag börjar plocka ur diskmaskinen, fixa tvätten, plockar undan saker, sätter mig i soffan och läser bloggar osv?  DIREKT är knepet!


Jag föredrar jag ju yin yogan.
Långa sekvener i varje övning. Vilket innebär att det räcker med 60-80 % av ens kapacitet

INTE (försöka) maxa i ytterlägena alltså!

(Vilket är lätt hänt, i alla fall för mig… Jobbar på att nöja mig med en lägre intensitet. Ofta känns 60-70 % ”lite för lätt”).   Mitt pass såg i alla fall ut så här:

Block 1
Huksittande
Nålsögat x 2 ben.

Block 2
Fjärilen
Draken x 2 ben

Block 3
Sittande framåtfällning
Svanen x 2 ben

Och alla positioner hölls (”såklart”) i 3 minuter, så att varje block landade på 9 minuter.
Är ni bra på att köra hemmaträning? Ert bästa tips…? 🙂

3 thoughts on “Lucka 9 – Hemmaträning: Yin Yoga!

  1. Jag antar att jag är, om nu inte drottningen men något ditåt, av hemmaträning 😀
    Ändå trillar nog även jag i ska-bara-tömma diskmaskinen och sopa hallgolvet-träsket, fast det är kanske det som gör att jag så gärna tränar hemma… för då hinner jag BÅDE fixa marktjänsten OCH träna, annars skulle nog endera trilla bort?! Hursom, jag har inget tips, jag bara gör’t 🙂
    Kram och yin ♥

  2. Just yoga är jag faktiskt duktig på att få till men så gör jag det också väldigt enkelt för mej, byter oftast inte ens om utan satsar på att redan ha mjuka kläder på mej (fast då kommer jag ju inte från jobbet heller, iklädd typ jeans. Förstår att det är svårare då). Styrka är lite sämre men det börjar verkligen ta sej och det är jag så himla glad för 🙂 Haha, när jag tänker på det så är nog min största tröskel att byta om?
    Ska sno ditt yogapass någon dag tror jag! 🙂

Kommentera

