En lista om sociala medier!

Jag blev glad och varm ända in i hjärtat när jag läste följande ord hos Charlotta Sofia:

”@rundarocksaenform Räknar jag också till en träningskompis på distans. Massor med löparglädje och grymma naturbilder, vet nog faktiskt ingen som hanterar en mobilkamera som Malin (som hon egentligen heter).”

Det är så fantastiskt kul att lära känna människor via bloggen och dessutom inspirera dem. 🙂
Jag lånar listan och förhoppningsvis kan jag, i min tur, glädja någon.
.

-Jag finns på dessa sociala medier:
Här på bloggen såklart, samt Instagram och Bloglovin. Jag är fascinerad och imponerad över människor som finns på (nästan) alla sociala medier. Jag skulle inte hinna, känner jag.

-Ett socialt medie jag inte förstår mej på:
”Inte förstår mig på”, som i att jag inte förstår behovet, eller som i att jag vet inte hur man gör/använder det…?
1. Snapchat – Här känner jag mig rätt gammal. Förstår inte alls varför det finns Vad är logiken med att bilder ska försvinna efter att man har sett /läst dem?!

2. Pinterest – Det låter inspirerande, när jag läser om det hos andra. Men jag har aldrig tagit mig tiden att kolla upp det.

-Mitt bästa sociala medie: Bloggen, lätt.

-Varför gillar du ovanstående medie bäst?
Det sägs ofta att bloggen är det, bland sociala medier, som är lite föråldrat (?) Att exempelvis Instagram är ett nyare sätt att sprida inspiration och information.
Samtidigt känner jag att det är här på bloggen jag lättast interagerar med mina läsare och de personer jag har lärt känna och/eller t.o.m. träffat IRL.

Och framför allt
: Det här är det sociala medie där jag själv kan påverka hur det ska se ut. Vill jag inte ha reklam, så behöver jag inte ha reklam. Vill jag byta design eller arbetssätt, kan jag göra det. Man behöver inte följa mallar, som är skapade för tusentals människor.

IMG_2801

-Ditt sämsta sociala medie:
Av de där jag faktiskt finns då? Förmodligen facebook, då jag bara har en privat sida. (Fast i dagsläget är jag nöjd med det).

-Varför gillar du ovanstående sämst: All reklam….! Tyvärr har Instagram börjar med det också, om än inte i samma omfattning (än)…

-Vad är det bästa med sociala medier?
Att lära känna människor med samma tankar och intressen. Och att man kan bli så oerhört inspirerad av andra liv, äventyr, resor, foton, träning och sätt att vara/skriva. Fantastiskt!

-Vad tycker du är det sämsta med sociala medier?
1.  Människor som gömmer sig bakom anonyma kommentarer och inte kan stå för vad de skriver/säga.
2.  Delvis även (och det skriver jag för att man faktiskt kan låta bli att läsa de här sidorna) människor som tipsar om träningspass och övningar, för att de anser sig vara ”kända”.
Nu menar jag definitivt inte att alla behöver göra perfekta rörelser eller vara utbildade proffs-coacher för att kunna tipsa om träning/hälsa!
Men de gånger man (som vardagsmotionär) t.o.m. ser att övningen kan vara direkt skadlig, då blir man lite mörkrädd…

-Tre följtips och varför en ska följa just dessa (välj vilket/vilka sociala medier du vill):

Bloglovin:

@Förskojskull  Kari har en sund inställning till livet, gillar löpning och äventyr och jag blir ofta inspirerad att springa långt och låångsamt när jag läser hennes blogg. Two great minds think alike?

@Livsnjutarbloggen  Niklas springer mycket trail och tar många (!) fantastiska foton, längs rundorna längs Sveriges alla vandringsleder! Man vill bara ut i skogen, direkt, när man ser all  trailporr!

@JessicaClarén  Jag kan inte sätta fingret på varför, men hon är en av de toppbloggare som växt i mina ögon senaste tiden. Kanske att hon förändrat sitt sätt att skriva? Kanske att jag själv har förändrats, så att jag numera uppskattar hennes sätt att se på träning och livet, på ett annat sätt?
Hennes julkalender nu i december, i tre olika delar (inte bara en tävling), är bara ytterligare ett sätt att bevisa hur kloka tankesätt hon har.

2 thoughts on “En lista om sociala medier!

  1. Vad roligt att stå med på den här listan! Vi borde träffas och springa i verkligheten på några av alla de där fantastiska stigarna du skriver om!

Kommentera

