Lucka 10 & 11 – PB och mördade bröstmuskler!

God morgon! En fråga; Har December alltid gått så här fort…??
Eller är det en Jävligt, jobbig julkalender, som gör att passen och timmarna bara glider in i varandra och passerar utan att man hinner blicka?! Halvvägs till julafton, redan.

Det är inte så att jag inte hinner göra något i kalendern varje dag.
Det är mer så att jag inte hinner skriva om det, i alla fall inte varje dag. Här kommer en resumé på de senaste luckorna:

Lucka 10 – Gympass, skakande ben och pers!

Ett gympass med fokus på ben och lite prehab.
10 repetitioner av varje övning (á 4 set). Med undantag för tåhävningarna, där det blev några fler repetitioner per set och de tunga marklyften, där det blev några färre.
PB i marklyft förresten. Bara en sån sak! 🙂

Prehab-övning: Höftlyft åt sidan i CC.
(Och jodå, jag vred kroppen efter att det här fotot var taget). 
😉

IMG_7584.

Lucka 11 – Armhävningar till mina bröstmuskler dör!

Jag hade inte en susning om vad jag skulle göra igår. Tills jag kikade in hos Anna. Armhävningar? DET var längesen! Vi kör.
Inspirerad av hennes 11 x 11 repetitioner gick jag ut hårt. Men veknade efter 9 set.  x 11 stycken, dvs 99 armhävningar.  Men det finns väl ingen som kan stanna på 99 armhävningar?  (Eller?)

Det blev därför en enda, ensam armhävning till. Bara för att jämna ut siffrorna lite. Snygga 100 stycken armhävningar. Sorry kalendern…. Och sorry mina bröst, arm och ryggmuskler. De var rejält möra efteråt…! 😮

 

6 thoughts on “Lucka 10 & 11 – PB och mördade bröstmuskler!

Kommentera

