Lucka 16 – Tips till er!

Alltså, lucka 13 och 14 gick väl sådär.
När man har rispig hals och torrhosta får man inte ens ro i yoga eller meditationsövningar… Snart blir det nya tag (hoppas jag)!

Jag gillar det faktum att kalendern gör att jag gör något varje dag. Saker jag troligtvis inte får till annars. T.ex. armhävningar, hemmayoga, coreövningar osv. Det där ”lilla” som också är viktigt, men som man (läs jag) inte tar mig tid att göra annars. Kanske att den kan skapa en vana som jag håller i även längre fram. 🙂

I brist på egna luckor tänkte jag tips er om vad ni kan göra imorgon, onsdag.

Styrkepass hemma:
16 Knäböj
16 Rygglyft
16 Fällkniven
16 Burpees
Vila!

Ett varv. Eller så många varv som du hinner på 16 minuter?
Eller 16 varv, om du vill/orkar. 😉

Yin Yoga-pass (16 minuter):
Draken, 3 minuter/sida
Sfinxen,  3 minuter
Liggande rotation, 2 minuter/sida.
Fjärilen, 3 minuter

Löpning  (olika alternativ exkl. upp-/nerjogg):
16 minuters löpning
16 x 1 minut med 30 sekunders ståvila
16 km (distans/långpass)
3-5 x 16(00) meter (långa intervaller) med 3 minuters aktiv (gå/jogg)vila.

julkalender

4 thoughts on “Lucka 16 – Tips till er!

  1. Tack för tipsen! Jag ligger två dagar efter just nu men skall ta nya tag i morgon. Jag skall visserligen träna ikväll men det blir ett pass på autopilot, det är för sent att ens räkna till 16.

  2. Bra tips där! Får spara dem (och justera antalet) till annan dag för idag har jag blivit utmanad till 16 x 10 burpees med start varje hel minut. Den stora utmaningen ligger i tidpunkten. Klockan 21, när jag kommit hem från Göteborg och förmodligen helst vill sova…. Får sova 16 minuter på tåget först 🙂

Kommentera

