Att stoppa sig själv! Och förvånas över lugnet…

Det var nära jag begav mig ut för en löprunda när jag kom hem idag.
Sedan stoppade jag mig själv. Jo, jag VILLE springa. Men jag borde inte springa. Jag mår än lite bättre, men varför chansa genom att ge sig ut för tidigt?

Imorgon däremot, då ska jag ge mig ut. 
Inget långtur (som det känns nu) och om möjligt, ett ännu lugnare tempo än jag vanligtvis har. Kommer troligtvis att känna, som att det hade gått fortare om jag gav mig ut på en snabb promenad… 😛

I övrigt – Fortfarande ingen julstress.
Vilket, helt ärligt, känns väldigt orealistiskt (?!) Ingen gran är huggen, intagen och pyntad. Ingen mat är inhandlad. Inget julgodis är bakat. Och inga julklappar inhandlade.
Imorgon är det 5 dagar kvar till julafton. Det kommer nog gå bra. Som en arbetskollega sa idag:
”- Man jobbar oftast bäst under press.”  Let´s hope…! 😀

Kaboompics.com

Kaboompics.com

6 thoughts on “Att stoppa sig själv! Och förvånas över lugnet…

  1. Om det är något jag lärt mej genom åren (gud, låter som Nina 100 år) så är det att det blir jul oavsett och allra bäst är de jular, som man inte stressat ihjäl sig inför! Jag är hellre glad och pigg på julen, än övertrött av ”måsten” som har checkats av.

    Läste om ditt premiärpass också – sköööönt att vara igång igen och ja, jag måste också bli bättre på att springa (ännu) långsam(mare) 🙂 Jag har sprungit så lite i höst, eller, kortare sträckor och det har gjort att dieselmotorn kommit av sig lite. Det går helt enkelt lite för snabbt när jag väl kommer ut, roligt i sig, men jag saknar det långsamma och de många kilometrarna.
    Kram!

  2. Härligt att du inte känner dig minsta stressad! Jag känner mig också lugn. Vi har struntat i gran i år. Tänkte ev. bygga pepparkakshus imorgon 🙂

Kommentera

