Mörkerlöpning – tröskeltempo.

Även om det bara har gått ett par dagar på julledigheten märker jag det.
Att jag mentalt har börjat slappna av. Och med det smyger sig rastlösheten på; det kryper i kroppen! Jag hade inte ens tänkt att träna igår, men när det spritter i både kropp och själ tog jag tillvara på känslan. Bytte om, tog på mig pannlampan och gav mig ut i mörkret.

Jag hade ingen tanke med passet utan gick på känsla.
Det slutade med ett pass i (cirka) tröskeltempo. Rejält flåsigt och på den där berömda gränsen, där jag bara precis började må lite illa, pga anstängningen. Eller var det pga adrenalinet….? Hehe! 😉

Utmanar ni er på vintern? 
Vågar ni ge er ut på mörkerlöpning, fast ni är mörkrädda? Korta, korta rundor räcker, för att tänja lite på komfortzonen. 🙂

img_7693

8 thoughts on “Mörkerlöpning – tröskeltempo.

  1. Jag springer ute när det är mörkt. Men bara i områden där jag känner mig trygg och orädd. Jag utmanar mig på andra sätt istället 🙂

  2. Härligt med tröskelpass och när man Go whit the flow 🙂
    Jag känner lugn o ro i en mörk skog. Älskar att springa eller promenera i skogen när det är mörkt. Har dock ingen pannlampa så svär emellanåt när jag snubblar eller krockar med sky o grenar. Oftast är det ju lite månljus och stigar o vägarna i skogen här hemma känner jag till.

  3. Jag är nog lite mörkrädd men med vovven som kompis så känns det lite bättre. Jag har verkligen utmanat mig genom att vissa rundor lämnat skogen mot stan 🙂

  4. Mörker… näe inte i köket. Men det var nog samma jullovsrastlöshet som fick mig att gå igång och skura 😂.
    Jag gillar inte annars att springa i mörker, men det skulle vara kul att prova ett mörkerlopp en gång. En sån där bana i skogen snitslad med reflexer. Har sett reklam några gånger men, tyvärr, aldrig kommit till skott

  5. Absolut! Är bara lite mörkrädd 🙂 Mest rädd för björnar och andra ”farliga” djur. Fast funkar inte att springa i mörker nu p.g.a av all snö. Så springer jag gör jag det på upplysta gångvägar. Men allra helst åker jag längdåkning!

Kommentera

