Min absoluta favorit, bland löparskor!

Det här med träning- och löparskor är en djungel.
Det gäller att prova sig fram och hitta den sko som passar både ens egen fot OCH behovet man har.  (Som även Mari var inne på nyligen).
Bara för att någon annan springer i t.ex. populära Asics Kayano, eller X-talon 212:an behöver det inte betyda att det är den skon som passar just dig.

Själv har jag betat av rätt många märken de här åren.
Nike Structure, Nike Lunarglide, Salomon Speedcross, Salomon Crossmax, Salomon Sense Mantra, New Balance W870, Saucony Mirage, Icebug Anima Bugrip, Salomon S-LAB XT6 Softground, Adidas Supernova Sequence 7W och Salming Xplore.
Jag har säkert glömt ett par stycken också… 😛

Men trots de olika modellerna OCH alla olika märken är det en sko som jag alltid har återkommit till. Som har hållit absolut längst (även om de förmodligen är inne på sista svängen just nu, vad gäller dämpningen. Textilen är fortfarande förvånansvärt hel!)
Även om jag har köpt renodlade asfaltsskor för de (få) gångerna jag springer i stan och renodlade terrängskor för mina trailäventyr, har det på något märkligt sätt alltid slutat med att jag älskar, älskar, älskar känslan av mina…. Pearl Izumi Trail M2.

En ganska okänd sko bland löpare och jag hittade den faktiskt av en slump.
Den sitter jätteskönt på min fot, är (som sagt) oerhört hållbar och fungerar helt ok på de flesta underlag (då det är en ”allround- eller så kallad ”door-to-trail-sko”).
Den är inte 100 %-ig i skogen och inte 100 %-ig på asfalt, men over-all; oerhört användbar. Och inte supersnygg. Men sa jag att den var skön? 😀

IMG_5319

2 thoughts on “Min absoluta favorit, bland löparskor!

  1. Jag har en kompis som är helnöjd med sina Pearl Izumi och kört flera par men själv har jag inte provat alls… kanske är dags för det nu? Men jag har ju redan beställt 2 par skor senaste veckan 😉

Kommentera

