Höjdmeter!

Sociala medier flödar över av julaftonsjoggar, juldags-intervaller och annandag jul-långpass. För egen del var det längesen en jul innefattade så här LITE träning….! (Vad hände??)

Jag säger som Ida; Trots att jag sprang ett längre pass dagen innan julafton (dvs 3 dagar sedan) känns det som att jag inte har tränat på hur länge som helst. Varför känns det så, egentligen…??

Imorgon har jag i alla fall tänkt att få till ett löppass.
Vad det blir får vi se. Jag går (som oftast) på känsla och vad jag är sugen på när jag ger mig ut. Det funkar för mig och brukar bli en bra blandning i slutändan, trots allt.

Utöver passet den 23:e fick jag i och för sig fått till några höjdmeter på juldagen.
Det var dock inte tal om någon löpning. Det var en 5 km lång promenad tillsammans med 7-åringen. Han är förvisso en duracellkanin som aldrig verkar bli trött, men det var ändå inget powerwalk-tempo i vuxenmått mätt.

Fast ändå; höjdmeter är kanske ändå höjdmeter? 🙂

Två fina älgar fick vi se däruppe på höjden också! Spännande! Både för oss och för älgarna (tror jag) för de stannade och stirrade på oss, efter att  först ha paniksprungit ifrån oss. Hehe!

Dramatisk väder bjöd turen på också! 
Vi klarade oss rätt bra från regnet, men ingen klarblå himmel inte…

5 thoughts on “Höjdmeter!

  1. Höjdmeter är absolut ändå höjdmeter! Jag tycker dessutom att jag får ut mer styrkeeffekt av att gå i uppförsbackar än av att springa uppför. Kanske för att jag orkar ta längre steg uppför om jag går. Om jag springer uppför blir det bara små trippande steg, så då får man liksom inte trycka upp lika mycket tyngd i varje steg?

  2. Jag sprang två pass på nio dagar när jag var hemma i Sverige över jul…..antagligen det minsta jag tränat på flera år! Tror vi som tränar mycket ibland tappar verklighetsuppfattningen när det gäller hur mycket man ”ska” träna. …

Kommentera

