Julafton i bilder!

God morgon! Annandag jul.
Helgen har gått galet snabbt. Hoppas alla har haft en bra helg. Det har vi. Det här var den lugnaste, minst stressiga julen på länge. Och detta TROTS att vi inte har förverkligat min dröm (än). Dvs fira i en fjällstuga, långt bort från allt och alla.

Mycket mat blev det; Julskinka, rökt och gravad lax, jansson, gratäng, ägg…

En nyhet på bordet var en vegetarisk grönkål- och ädelostpaj. God! 🙂

Efter att ha firat här hemma med mina föräldrar och lillebror, styrde vi skutan vidare till en julaftonskväll tillsammans med sambons föräldrar, syskon och syskonbarn.

Svågern hade gjort äggost! Det bästa med julafton (om ni frågar mig).  🙂

Efter att tomten varit där och paketen var öppnade, rockade alla kusinerna loss i ett långt disco-inferno. Och med tanke på slips-stilen på våran lillskit (som däckade i en konstig vinkel i soffan) tror jag att efterfesten kan ha varit rätt hård… Haha! 😀

God fortsättning alla!

3 thoughts on “Julafton i bilder!

  1. Skön jul!
    Äggost har jag aldrig hört talas om förut, än mindre fått smaka – måste absolut baka en sån!
    Och du är så himla fin på fotot, vacker som en dag ❤️

Kommentera

