Nyår & Det här med nystart.

I grund och botten är jag nog ingen ”nystarts-människa”. 
I min värld kan man försöka förändra livet (och världen) både en vanlig tisdag, eller en dag mitt i Oktober.
Det behöver inte vara varken måndag, eller 1 Januari! Om man verkligen vill förändra något i sitt liv, varför vänta tills en viss dag eller datum?

Med det sagt måste jag ändå erkänna att det ändå känns aningens speciellt med nyår.
Inte så att jag avger nyårslöften (not my thing) men det känns ändå som att man på något sätt får en EXTRA chans att fundera över livet. ❤
Utöver alla de där andra 364 dagarna om året, som funkar lika bra (egentligen).

Som om det är lite magi i luften.
Ungefär som midsommarnatten. En speciell känsla. Som att man klarar allt! Kanske därför människor så gärna avger stora löften en kväll som denna?

Min kväll var, hur som helst, helt fantastisk!
Vi hade en relativt lugn kväll hemma hos vänner. Vi blev bortskämda med massa god mat;

* Snittar (De med getost, aprikoser och honung, närmast i bild var lite extra MAGISKA!)
* Perfekt lagad torskrygg  med potatis- och blomkålspuré, samt rödvinssås.
* Lakritskräm och hallonmousse! Jag är oftast inte så mycket för mousse. Men lite senare på kvällen åt jag den här hallonvarianten med sked, direkt ur skålen (lite som blivit över). Etikett – Vad är det…? Haha! 😛

Hade ni en bra nyår? Och… Ser ni fram emot 2016 ?

5 thoughts on “Nyår & Det här med nystart.

  1. Det lät gott alltihop 😄.
    Jag håller med dig. Jag avger inte heller några nyårslöften, för jag tycker som du att det går lika bra att göra omstarter när som helst när det behövs och inte specifikt måndagen den 1 januari.
    Hoppas i alla fall att du får ett bra 2016

  2. Låter som du hade en fin nyår 🙂 jag firade nyår för första gången på flera år och hade väldigt trevligt.

    Jag ser fram emot 2016 trots att jag inte har några specifika händelser under året. Det känns spännande att se hur allting blir.

  3. Å så gott! Fast jag måste erkänna att jag såg fel och misstog torsken för en hög med fläsk först 🙂 Men så tänkte jag att vi alla har olika nyårsvanor…haha! Måste nog gnugga ögonen lite nu. Klockan är ju ändå efter halv åtta! 🙂

Kommentera

