Läskigt Långpass! 

Årets första löprunda – på årets första lördag.
Det blev ett långpass. Och oväntat. Inte just för att det blev ett långpass, alltså. Utan mer för att det blev ett långpass tillsammans med andra. Jag som i princip ALLTID springer ensam… Att springa med andra, är ju rätt läskigt!

Det som gjorde det liite mindre läskigt, var att jag faktiskt sprang med småbekanta ansikten. Några som jag sprang med i mars förra året. (Ja, ni hör ju frekvensen på mina socialjogg… Haha!) 😛
Dessutom var jag initiativtagare till passet och var tydligt med att det skulle gå i ca 7-8 min/km-tempo! Därför kändes ändå som att de visste var det gav sig in på, när jag sakta tassade fram på stigarna.

Nervositeten jag kände från start gav med sig, under tiden.
Vi sprang och snackade och hade trevlig. Jag liksom glömde bort att de var sådana där läskiga typer (a.k.a. ”andra männinskor”).
Vem vet, det här kanske vi gör igen snart. Så mycket skönare att springa just långpass med andra. Tiden och antalet km gick ju sjukt mycket fortare?!! 🙂

11 thoughts on “Läskigt Långpass! 

  1. Jag avundas med glädje! 🙂
    Smart, smart, smart att du gick ut med ditt önsketempo, jag tror jag ska kopiera det, tack på förhand! För det känns, som du skriver i kommentaren till Anna, helt galet att haka på grupper som i en bisats säger näää-e, vi springer inte snabbt alls, nånstans 5:30-6:00-tempo…. i typ 20 km?!! Jag dör direkt! Åtminstone dör min lust att haka på! För när jag springer i skogen så är det mellan 7:00 och 9:00 som gäller, beroende på terräng och väder. Och att jag ibland vill stanna och bara se mej omkring, fota och andas 🙂
    Återigen – why du bo so far away 🙂 ♥♥

    • Jag tror man kan ha olika syn på det där, beroende på vilket tempo som är ens ”njutningstempo”.
      Vet man med sig att man fixar alla långpass-tempo mellan ex.vis 5,30 till 8 tempo, så är man lugn. Vet man däremot att man inte kan springa långpass snabbare än i 7,30-tempo så känns alla andra så jäkla snabba och man känner bara att man saktar ner gruppen. 😦

  2. Ping: 4 söndagstankar! | Rund är också en form – Trail & Träning

Kommentera

